Bu çalışmanın amacı, grafik tasarım bölümünde okuyan kız ve erkek öğrencilerin metaforik algıları ile “afiş” kavramını metaforik olarak nasıl algıladıklarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmaya Fırat Üniversitesi grafik tasarım bölümünde okuyan 106 öğrenci katılmıştır. Bu 106 öğrencinin 49’u erkek, 57’si kızdır. Araştırmanın verileri öğrencilerin “Afiş………… gibidir, çünkü………………………………” cümlesindeki boşlukların tamamlanmasıyla elde edilmiştir. Kavramsal metaforun, katılımcı grafik tasarım öğrencilerinin profesyonel yaşamlarını anlamlandırmak için yaptıkları varsayımları afiş kavramıyla ilgili olarak nasıl ortaya çıkardığını araştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, araştırmaya katılanların afiş kavramını zihinlerinde nerede ve neyle karşılaştırdıklarına dair sistematik bir resim oluşturmaktır. Bu çalışma, araştırmaya katılanların mesleki kavramları nasıl anlamlandırdığına dair daha derinlemesine bir fikir vermeyi amaçlamaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla toplanmıştır. Toplanan veriler tablolar şeklinde araştırmayı detaylandırmak için özellikle verilmiştir. Verilerin gruplandırılması erkek ve kız öğrencilerin ürettikleri metaforlar ayrı ayrı değerlendirilip daha sonra benzer yönleri üzerine analizler yapılmıştır. Araştırma nitel olup, bilgileri incelemek için içerik analizi kullanılmıştır. Literatür dikkate alınarak sonuçlar tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to examine how male and female students majoring in graphic design understand the metaphorical meaning of the term "poster" and how it is used in their everyday lives. Participating in the study were 106 students from Frat University's graphic design program. There are 106 kids total, including 49 boys and 57 girls. The research's data were gathered by having students fill in the blanks in the line "Poster is like.................., because...................................." It looks at how conceptual metaphor shows the presumptions made by participating graphic design students to understand the concept of posters in their professional lives. The purpose of this study is to develop a systematic picture of how and with what the study participants associate the idea of a poster in their minds. This study attempts to provide a more thorough understanding of how the research subjects interpret professional notions. Interview forms that were semi-structured were used to gather research data. To further explain the research, the obtained data are presented in tables. After gathering the data, the metaphors created by the male and female students were assessed independently, and then analyses on related topics were conducted. The research is qualitative, and the data was analyzed using content analysis. The findings were examined in light of the literature, and recommendations were given.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Güzel Sanatlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |