Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 PANDEMİSİNİN KONSERVATUVARDAKİ ÇALGI EĞİTİMİNE YANSIMALARI

Yıl 2023, , 1143 - 1158, 26.09.2023
https://doi.org/10.18069/firatsbed.1305010

Öz

Bu araştırma kapsamında konservatuvarda yürütülen çalgı eğitimine COVID-19 pandemisinin ve acil uzaktan öğretim sürecinin yansımalarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Temel nitel araştırma ile desenlenen araştırmanın amacı doğrultusunda konservatuvar bünyesinde bulunan Müzik Bölümünde görevli öğretim elemanlarının, farklı çalgılara ilişkin öğrenim gören, farklı sınıflardaki öğrencilerin ve velilerin görüşleri alınmıştır. Araştırmada çalgı eğitiminde acil uzaktan eğitim sürecinin özellikle teknik konular ve etkileşim konularında yoğunlaşan çeşitli sorunlara neden olduğu ve enstrüman eğitiminde etkili olmadığı düşüncesi hakimdir. Bunun yanında eğitim sürecinde ses ve görüntü kayıtlarının kullanılması gibi enstrüman eğitimine yönelik farklı öğrenme yollarının denenmesine olanak tanıdığı söylenebilir. Enstrüman çalışırken yaşanan sorunların çözümüne yönelik çaba harcandığı ancak eksiklerin çoğunlukla yüz yüze eğitimde kapatılacağı inancı olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak yaşanan sorunların çoğunlukla uzaktan öğretimin etkili bir şekilde kullanılmamış olması ve katılımcıların bu konuda yeterli deneyime sahip olmamasından kaynaklandığı söylenebilir. Müzik eğitimcilerinin uygun koşullar altında, nitelikli ve planlanmış bir uzaktan öğrenme sürecini deneyimlemeleri durumunda bakış açılarının değişebileceği ve uzaktan eğitimin bir seçenek olarak müzik eğitiminde kullanımının önünün açılabileceği söylenebilir.

Kaynakça

  • Afacan, Ş. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile gerçekleştirilen keman eğitimi derslerine ilişkin öğrenci görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12 (1). https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1065774
  • Akgül, A. (2021). Sanat eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında çalışan akademisyenlerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 415–432. https://doi.org/10.17860/mersinefd.937401
  • Akıncı, M., Ş. ve Bolat, M. (2022). Müzik Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Süreçlerine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 1349–1401. https://doi.org/10.29299/kefad.890747
  • Aksoy, Y., Güçlü, O., ve Nayir, A. E. (2020). Özel müzik kurslarının pandemi sürecindeki uzaktan eğitim durumları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 947–967. https://doi.org/10.37669/milliegitim.827709
  • Akyürek, R. (2020). The views of lecturers about distance music education process in the pandemic period. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 5(13), 1790–1833. https://doi.org/10.35826/ijetsar.262
  • Artaç, A. (2018). Konservatuvar Düzeyinde Enstrüman Eğitiminde Uzaktan Eğitim Metodu. SETSCI Conference Indexing System, 2, 302–304. http://set-science.com/manage/uploads/ISAS2018_005/SETSCI_ISAS2018_005_00239.pdf
  • Bağrıaçık Yılmaz, A. (2022). Lifesaver or nightmare? What do parents think about emergency distance education? Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 8(2), 100–123. https://doi.org/10.51948/auad.1108693
  • Balke, N. J. (2018). Distance Learning Music Education. Journal of Online Higher Education, 2(3), 1–23. https://doi.org/10.1080/10632913.2021.1931597
  • Bozkurt, A (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112–142. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/56247/773769
  • Bozkurt, A., & Sharma, C. R. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. http://asianjde.org/ojs/index.php/asianjde/article/download/447/297
  • Brändström, S., Wiklund, C., & Lundström, E. (2012). Developing distance music education in Arctic Scandinavia: electric guitar teaching and master classes. Music Education Research, 14(4), 448–456. https://doi.org/10.1080/14613808.2012.703173
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11–53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/55662/761354
  • Çuhadar, C. H. (2016). Müzik ve müzik eğitimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 217–230. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/360270
  • Daubney, A., & Fautley, M. (2020). Editorial Research: Music education in a time of pandemic. British Journal of Music Education, 37(2), 107–114. https://doi.org/10.1017/S0265051720000133
  • Güçlü, O., ve Aksoy, Y. (2023). Pandemi sürecinde türkiye'de gerçekleştirilen uzaktan müzik eğitimi alanındaki çalışmalara ilişkin bir içerik analizi. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 14(51). https://dergipark.org.tr/tr/pub/nevsosbilen/article/1065774
  • Gündüz, Ş., ve Yüce, C. I. (2022). Covıd-19 salgını izolasyon günlerinde konservatuvar üfleme çalgılar ana sanat dalında okuyan öğrencilerin online çalgı derslerine karşı tutumları; İste Mustafa Yazıcı devlet konservatuvarı örneklemi. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi, 4(10), 141–149. https://dergipark.org.tr/en/pub/sosguz/issue/74802/880571
  • Hotar, N., Özcan, M. A., Baran, B., Yacı, Ş. N., ve Karagöz, E. (2021). Acil uzaktan eğitimden ne öğrendik? öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerinin karşılaştırılması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 673–690. https://doi.org/10.51460/baebd.986090
  • Johnson, C. (2017). Teaching music online: Changing pedagogical approach when moving to the online environment. London Review of Education. https://doi.org/10.18546/LRE.15.3.08
  • Karaca, T. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin Covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim ile ilgili algılarının ve deneyimlerinin araştırılması (Tokat ili örneği). Yegâh Mûsikî Dergisi, 3(2). https://dergipark.org.tr/tr/pub/yegah/issue/59004/824492
  • Karşal, E., Bağcı, H., & Yıldız, Y. (2021). Examining the instructors' perspectives on undergraduate distance learning music instrument education during the COVID-19 pandemic. Journal of Pedagogical Research, 5(2), 184–206. https://doi.org/10.33902/JPR.2021270107
  • Kuş, Z., Mert, H., ve Boyraz, F. (2021). Covid‐19 salgını süresince eğitimde fırsat eşit(siz)liği: Kırsal kesimdeki öğretmen ve ebeveyn görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama Dergisi, 11(2), 470-493. https://doi.org/10.17943/etku.913684
  • Merriam, S., B. (2013). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. Üçüncü baskıdan çeviri. (S. Turan Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Okan, S., ve Arapgirlioğlu, H. (2020). Uzaktan öğretim modelinin orta seviye keman öğrenimine etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 49(226), 205–232. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1089581
  • Öz, B., ve Çelenk, K. (2019). Başlangıç Düzeyi fagot eğitimi üzerine bir inceleme. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(3), 919–936. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/813562
  • Özmenteş, S., ve Özmenteş, G. (2009). Çalgı Çalışmaya İlişkin Tutum, Bireysel Özellikler ve Performans Düzeyi İlişkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 353–360. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49070/626094
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. Üçüncü baskıdan çeviri. (M. Bütün ve S.B. Demir Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Ryan, D. S., & Whitney, M. (2022). Music education and distance learning during COVID-19: A survey. Arts Education Policy Review, 123(3), 143–152. https://doi.org/10.1080/10632913.2021.1931597
  • Sakarya, G., ve Zahal, O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Journal of Turkish Studies, 15(6), 795–817. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.44504
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273–296. https://doi.org/10.18037/ausbd.902616
  • Umuzdaş, S., ve Baş, A. H. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim ile ilgili algılarının ve deneyimlerinin araştırılması (Tokat İli Örneği), Uluslararası Hakemli Musiki Dergisi, 3(2).
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim-öğretim deneyiminin öğrettikleri. ALANYAZIN Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi- Critical Reviews in Educational Sciences, 1(1), 7–16. https://doi.org/10.22596/cresjournal.0101.7.16
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 9. basım. Ankara: Seçkin yayıncılık.
  • Yılmaz, H. (2022). Covid-19 sürecinde konservatuvarda öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. e-Kafkas Journal of Educational Research, 9(2), 642–658. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1025763

Reflections of the COVID-19 Pandemic on Instrument Training in a Conservatory

Yıl 2023, , 1143 - 1158, 26.09.2023
https://doi.org/10.18069/firatsbed.1305010

Öz

The study aims to determine reflections of the COVID-19 pandemic and the emergency remote teaching process on the instrument training carried out in a conservatory of a state university in Turkey. In line with this purpose, the perspectives of lecturers, students, and parents within the Music Department were gathered using qualitative research methods. The study revealed that the emergency remote teaching process presented challenges, particularly in technical aspects and student interaction, and proved to be ineffective for instrument education. Given that, it also provided students with opportunities to explore alternative learning methods, such as utilizing audio and video recordings. Despite efforts to address practice-related issues, participants believed that face-to-face training would be more effective in overcoming deficiencies. The study concluded that the problems encountered during emergency remote teaching primarily stemmed from the ineffective implementation of distance learning and insufficient participant experience in this domain. Consequently, for distance education to be considered a viable option in music education, music educators need to undergo well-planned and comprehensive distance learning programs in suitable conditions. Such experiences could potentially reshape their perspectives and foster a more favorable view of distance education.

Kaynakça

  • Afacan, Ş. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile gerçekleştirilen keman eğitimi derslerine ilişkin öğrenci görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12 (1). https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1065774
  • Akgül, A. (2021). Sanat eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında çalışan akademisyenlerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 415–432. https://doi.org/10.17860/mersinefd.937401
  • Akıncı, M., Ş. ve Bolat, M. (2022). Müzik Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Süreçlerine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 1349–1401. https://doi.org/10.29299/kefad.890747
  • Aksoy, Y., Güçlü, O., ve Nayir, A. E. (2020). Özel müzik kurslarının pandemi sürecindeki uzaktan eğitim durumları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 947–967. https://doi.org/10.37669/milliegitim.827709
  • Akyürek, R. (2020). The views of lecturers about distance music education process in the pandemic period. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 5(13), 1790–1833. https://doi.org/10.35826/ijetsar.262
  • Artaç, A. (2018). Konservatuvar Düzeyinde Enstrüman Eğitiminde Uzaktan Eğitim Metodu. SETSCI Conference Indexing System, 2, 302–304. http://set-science.com/manage/uploads/ISAS2018_005/SETSCI_ISAS2018_005_00239.pdf
  • Bağrıaçık Yılmaz, A. (2022). Lifesaver or nightmare? What do parents think about emergency distance education? Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 8(2), 100–123. https://doi.org/10.51948/auad.1108693
  • Balke, N. J. (2018). Distance Learning Music Education. Journal of Online Higher Education, 2(3), 1–23. https://doi.org/10.1080/10632913.2021.1931597
  • Bozkurt, A (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112–142. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/56247/773769
  • Bozkurt, A., & Sharma, C. R. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. http://asianjde.org/ojs/index.php/asianjde/article/download/447/297
  • Brändström, S., Wiklund, C., & Lundström, E. (2012). Developing distance music education in Arctic Scandinavia: electric guitar teaching and master classes. Music Education Research, 14(4), 448–456. https://doi.org/10.1080/14613808.2012.703173
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11–53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/55662/761354
  • Çuhadar, C. H. (2016). Müzik ve müzik eğitimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 217–230. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/360270
  • Daubney, A., & Fautley, M. (2020). Editorial Research: Music education in a time of pandemic. British Journal of Music Education, 37(2), 107–114. https://doi.org/10.1017/S0265051720000133
  • Güçlü, O., ve Aksoy, Y. (2023). Pandemi sürecinde türkiye'de gerçekleştirilen uzaktan müzik eğitimi alanındaki çalışmalara ilişkin bir içerik analizi. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 14(51). https://dergipark.org.tr/tr/pub/nevsosbilen/article/1065774
  • Gündüz, Ş., ve Yüce, C. I. (2022). Covıd-19 salgını izolasyon günlerinde konservatuvar üfleme çalgılar ana sanat dalında okuyan öğrencilerin online çalgı derslerine karşı tutumları; İste Mustafa Yazıcı devlet konservatuvarı örneklemi. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi, 4(10), 141–149. https://dergipark.org.tr/en/pub/sosguz/issue/74802/880571
  • Hotar, N., Özcan, M. A., Baran, B., Yacı, Ş. N., ve Karagöz, E. (2021). Acil uzaktan eğitimden ne öğrendik? öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerinin karşılaştırılması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 673–690. https://doi.org/10.51460/baebd.986090
  • Johnson, C. (2017). Teaching music online: Changing pedagogical approach when moving to the online environment. London Review of Education. https://doi.org/10.18546/LRE.15.3.08
  • Karaca, T. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin Covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim ile ilgili algılarının ve deneyimlerinin araştırılması (Tokat ili örneği). Yegâh Mûsikî Dergisi, 3(2). https://dergipark.org.tr/tr/pub/yegah/issue/59004/824492
  • Karşal, E., Bağcı, H., & Yıldız, Y. (2021). Examining the instructors' perspectives on undergraduate distance learning music instrument education during the COVID-19 pandemic. Journal of Pedagogical Research, 5(2), 184–206. https://doi.org/10.33902/JPR.2021270107
  • Kuş, Z., Mert, H., ve Boyraz, F. (2021). Covid‐19 salgını süresince eğitimde fırsat eşit(siz)liği: Kırsal kesimdeki öğretmen ve ebeveyn görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama Dergisi, 11(2), 470-493. https://doi.org/10.17943/etku.913684
  • Merriam, S., B. (2013). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. Üçüncü baskıdan çeviri. (S. Turan Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Okan, S., ve Arapgirlioğlu, H. (2020). Uzaktan öğretim modelinin orta seviye keman öğrenimine etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 49(226), 205–232. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1089581
  • Öz, B., ve Çelenk, K. (2019). Başlangıç Düzeyi fagot eğitimi üzerine bir inceleme. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(3), 919–936. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/813562
  • Özmenteş, S., ve Özmenteş, G. (2009). Çalgı Çalışmaya İlişkin Tutum, Bireysel Özellikler ve Performans Düzeyi İlişkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 353–360. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49070/626094
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. Üçüncü baskıdan çeviri. (M. Bütün ve S.B. Demir Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Ryan, D. S., & Whitney, M. (2022). Music education and distance learning during COVID-19: A survey. Arts Education Policy Review, 123(3), 143–152. https://doi.org/10.1080/10632913.2021.1931597
  • Sakarya, G., ve Zahal, O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Journal of Turkish Studies, 15(6), 795–817. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.44504
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273–296. https://doi.org/10.18037/ausbd.902616
  • Umuzdaş, S., ve Baş, A. H. (2020). Konservatuvar öğrencilerinin covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim ile ilgili algılarının ve deneyimlerinin araştırılması (Tokat İli Örneği), Uluslararası Hakemli Musiki Dergisi, 3(2).
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim-öğretim deneyiminin öğrettikleri. ALANYAZIN Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi- Critical Reviews in Educational Sciences, 1(1), 7–16. https://doi.org/10.22596/cresjournal.0101.7.16
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 9. basım. Ankara: Seçkin yayıncılık.
  • Yılmaz, H. (2022). Covid-19 sürecinde konservatuvarda öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. e-Kafkas Journal of Educational Research, 9(2), 642–658. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1025763
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Derya Atik Kara 0000-0002-6890-030X

Melih Kara 0000-0002-9974-4426

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 28 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Atik Kara, D., & Kara, M. (2023). COVID-19 PANDEMİSİNİN KONSERVATUVARDAKİ ÇALGI EĞİTİMİNE YANSIMALARI. Firat University Journal of Social Sciences, 33(3), 1143-1158. https://doi.org/10.18069/firatsbed.1305010