Lise öğrencilerinin Almanca öğrenme süreçlerinde başarılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesini amaçlayan bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu doğrultuda, cinsiyet farkı, anne ve baba eğitim düzeyi, ailenin maddi durumu, Almanca dersi başarı inancı ve evinde ayrı odaya sahip olma gibi faktörler ile öğrencilerin Almanca başarıları arasındaki farklılaşma durumu araştırılmıştır. Veriler, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Elazığ ilinde bulunan rastgele seçilen 3 Anadolu Lisesi 11. sınıfında öğrenim gören 120 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde hesapları ve kay- kare analizi yapılmıştır. Bu araştırmanın bulgularına göre, cinsiyet farkı, anne ve baba eğitim düzeyi, ailenin maddi durumu, Almanca dersini başarma inancı ve evinde ayrı odaya sahip olma faktörleri ile Almanca dersi başarı düzeyi arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.
Almanca öğrenim süreci öğrenci başarısı başarıyı etkileyen faktörler lise öğrencileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Dil ve Edebiyat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |