Propaganda en temel anlamda bir ikna etme sürecidir. İkna etmek, bir bildirim ve bilgi iletimi biçimidir.
Ancak olgusal olarak propaganda kavramı; eksik, yanlış, kasti ve tasarlanmış bir bildirim ve bilgi verme
sürecidir. Propaganda, sistematik uygulamaları ile bir grubu, topluluğu ya da bir bireyi zihni olarak yeniden
biçimlendirmedir. Bu biçimlendirme başta bilişsel olmak üzere toplumsal, kültürel ve siyasal anlamda
propaganda yöntem ve tekniklerine uygun biçimde gerçekleşebilmektedir. Propagandanın uygulanması her
zaman bir teknik ve yöntem bütünlüğüne dayanmaktadır. Propagandanın tarihi süreçte çeşitli topluluklarda,
ülkelerde ve gruplarda pek çok uygulama biçimi ortaya çıkmasına rağmen en esaslı uygulamalarını küresel
zamanlarla birlikte Amerika Birleşik Devletlerinin propaganda faaliyetlerinde görmek mümkündür. Bu
çalışmada, propagandanın olgusal manada geçirdiği değişim ve dönüşüm ile Amerikan propaganda
faaliyetlerindeki görünümleri ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Bu çalışma hem teorik nitelikli bir analizi
hem de çeşitli kişisel gözlem ve görüşmelere dayalı uygulamalı bir metodolojik bakış açısını içerisinde
barındırmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Sosyoloji |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |