Medya tarihi ve tarih yazımı son zamanlarda ayrı bir çalışma alanı olarak iletişim çalışmaları alanında kendisine yer bulmaya başlamıştır. Bu kapsamda medya tarihi çalışmalarının ve medya tarihi yazımının önemi giderek ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmalarda kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutları ile modern toplumsal hayat içinde kendisine yer bulan kitle iletişim araçlarının özellikle tarihsel bağlam içinde ele alınmasının önemine değinilmekte, medya çalışmaları ile tarih arasındaki kopukluk aşılmaya çalışılmaktadır. Yayıncılık bağlamında medya tarihi araştırmalarının sorgulanacağı bu çalışmada, Türkiye’de yayıncılık tarihi çalışmalarına odaklanılacaktır. Bu bağlamda, Türkiye’de medya tarihi çalışmalarının gelişimi ve iletişim çalışmaları içindeki konumu incelenecektir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | İletişim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |