Bu çalışmada okullarda etik kodların
gerekliliği konusunda okul yöneticilerinin görüşleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması Anabilim dalında yüksek lisans
yapan 39 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Verileri elde etmek için hazırlanan
iki adet açık uçlu soru görüşleri alınmak üzere okul yöneticilerine
sorulmuştur. Elde edilen verilerin analizinde nitel araştırmaları çözümlemede
kullanılan içerik analiz yöntemi uygulanmış ve ifadelerin benzerliğine göre
gruplandırmalar yapılarak temalar oluşturulmuştur. Her bir temada dikkat çeken
öğretmen görüşlerine doğrudan alıntılarla yer verilmiştir. Araştırma sonunda okul
yöneticilerinin görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre; okullarda etik
kodların, etik davranış ve değerlerin benimsenmesi, etik okul kültürünün
oluşturulması, okulların başarısı için hedeflere ulaşılması, yönlendirmelerin
ve karar vermenin etik kurallar çerçevesinde yapılması, etik okul ikliminin
oluşması, görüş birliğinin ve örgütsel iletişimin sağlanması açısından gerekli
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study aims to determine school administrators’
opinions on the necessity of codes of ethics in schools. The study group of the
research consists of 39 school administrators doing a master’s degree at Fırat
University, Institute of Educational Sciences, the Department of Management,
Inspection and Planning of Education. For this study, phenomenological research
design that is one of qualitative methods was used. Two open-ended questions
prepared to obtain the data were asked to school administrators. In order to
analyse the obtained data, the content-analysis method that is used for
analysis of qualitative researches was applied and the expressions were grouped
and hence the themes were created. In each theme, draws attention to the
teachers' opinions are given direct quotations. According to the results
obtained from the school administrators’ opinions, it was concluded that codes
of ethics are required in schools for adopting the ethical conducts and values,
creating the ethical school culture, achieving the goals for the success of
schools, guiding and taking decision under the framework of codes of ethics,
forming ethical school atmosphere and ensuring agreement and organizational
communication.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |