Politik
iletişim modernizmin getirdiği ciddi bir dönüşümün etkisi altındadır. Bu
dönüşümün politik iletişimdeki etkilerinin gözlenebildiği iki alan görsel
kültürün yükselişi ve kişiselleşmedir. Politik iletişimin geldiği bu yeni
ortamda seçim afişleri de önemli bir role sahiptir. Özellikle yerel adayların
kullandığı seçim afişleri hem görsel hem yazılı içerikleriyle bu anlamda önemli
özelliklere sahiptir. Bu afişlerin şehirde sergilendiği mekânların çeşitliliği bu
nedenle oldukça önemlidir. Çünkü böylelikle bu afişler yurttaşların günlük
hayat deneyimi içerisinde önemli bir role sahip olmaktadır. Ayrıca bu afişlerin
içerikleri politikadaki kişiselleşme eğilimini de destekleyebilmektedir. Bu
kapsamda bu çalışmada 7 Haziran 2015 tarihinde yapılan Milletvekili Genel
Seçimleri öncesinde, Elazığ’daki milletvekilleri aday adaylarının seçim
afişleri nicel ve nitel içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma
kapsamında iki temel soruya cevap aranmıştır: 1- Posterler şehirde mekânsal
olarak nasıl dağıtılmıştır? 2- Posterlerin içerikleri kişiselleşme eğilimlerini
yansıtmakta mıdır? Sonuçta yerel düzeyde hem görsel kültürün hakim olmaya
başlaması hem de bir kişiselleşme eğiliminden bahsedilebileceği ortaya
konulmuştur.
Modernism has big affects on political communication. There
is a big visualization and personalization tendency in political communication.
Election posters are very important tools in this new era. Especially promoting
the local candidates, campaign posters have an active role in internalization
of the campaign statement as well as keeping the leadership statement with
their visual and written content. These
mentioned campaign posters used by local candidates deserve more attention in
terms of the sites they are places in the city because campaign posters can be
placed in many places in the cities thanks to their structure. This situation
may enable the posters to be effective on people’s political experiences. In
this scope, the campaign posters of local candidates in Elazığ during June 7th,
2015 national elections in Turkey were examined. In the research, answers for
two main questions were searched: 1- What is the diversity of the sites and
their scopes where the posters are placed in the city? 2 – Does the content of
the posters reflect the personalized? This study employing qualitative and
quantitative content analysis to answer these questions. In the end an
important trend of personalization and the rising of visual culture was made
clear in the end the local level.
Bölüm | İletişim |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |