Bu araştırmada öğretmenlerin
öğrenme engellerinden olan düşman dışarıda sendromunu bireysel olarak yaşayıp
yaşamadıklarını tespit etmek amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden
fenomenoloji deseni kullanılan araştırmanın verileri Konya il merkezinde
bulunan, farklı okul türlerinde çalışan öğretmenlerden yarı yapılandırılmış
görüşme yoluyla elde edilmiştir. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.
Araştırma bulgularına göre, öğretmenler sınıflarındaki öğrenci başarısızlığının
sorumluluğunu aile, çevre, diğer öğretmenler, öğrenci, okulun fiziksel
şartları, okul yönetimi, eğitim sistemine yüklemişlerdir. Öğretmenler
öğrencilerinin başarısızlığını önleme sorumluluğunu benzer şekilde; aile, diğer
öğretmenler, öğrenci, okul yönetimi, Milli Eğitim Bakanlığı gibi etmenlere yüklemektedirler.
Bu bulgulardan yola çıkarak, öğretmenlerin öğrencilerinin başarısızlığı ile
ilgili kendi sorumluluklarına dikkat çekmedikleri için, örgütsel öğrenme
engellerinden biri olan düşman dışarıda sendromu yaşadıkları sonucuna
varılmıştır. Öğretmenlerin bu sendromdan kurtulmaları için, öğretmenlere hizmet
öncesinde ve hizmet içinde eğitimin niteliğini artırmada okuldaki en önemli
değişkenin öğretmen olduğunun sürekli vurgulanması; öğretmenlere sürekli ve sık
dönütler verilmesi önerilerinde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |