Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALTINCI SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ HÜCRE KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE İSTASYON TEKNİĞİ UYGULAMASININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA, KALICILIĞINA VE TUTUMLARINA ETKİSİ

Yıl 2019, , 91 - 106, 31.01.2019
https://doi.org/10.18069/firatsbed.538653

Öz

Bu çalışma; Altıncı
sınıf fen bilimleri dersi hücre konusunun öğretiminde istasyon tekniği
uygulanmasının öğrencilerin akademik başarısına, bilgi kalıcılığına ve fen
bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisini araştırmayı amaçlamıştır.
Araştırma; 2017- 2018 eğitim- öğretim yılının birinci döneminde Malatya ilinin
Battalgazi ilçesinde bulunan Cevat Çobanlı Ortaokulunda öğrenim gören 6. Sınıf öğrencileri
ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki
şubede yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu; kontrol grubunda 22 ve
deney grubunda 24 olmak üzere toplam 46 öğrenci oluşturmuştur. Uygulama
süresince, kontrol grubunda dersler Fen Bilimleri dersi öğretim programının
öngördüğü etkinlikler yapılarak işlenirken, deney grubunda ise istasyon tekniği
kullanılarak işlenmiştir. Deney grubu öğrencileri özdeş 5 gruba ayrılmıştır.
Uygulama, önceden hazırlanan 6 farklı öğrenme istasyonunda, haftada 4 ders
saati olmak üzere 3 hafta boyunca toplam 12 ders saati içerisinde
yürütülmüştür. Araştırmada deneysel modellerden öntest- sontest eşitlenmemiş
kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; hücre
konusu öğretiminde istasyon tekniği uygulanmasının öğrencilerin akademik
başarısını artırdığı, kalıcı öğrenmeyi sağladığı ve Fen Bilimleri dersine karşı
olumlu tutum geliştirdiği belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde spss uygulamaları (1. Baskı). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık
  • Akpınar, E., Feyzioğlu, E. Y., Tatar, N. ve Ergin, Ö. (2011). Fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 40 (189), 267-278.
  • Alacapınar, G. ve Füsun, G. (2009). İstasyon tekniği ile ders işlemeye yönelik öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 137- 146.
  • Albayrak, H. (2017). Astronomi konularında istasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarısına ve astronomiye karşı tutumuna etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Avcı, H. (2015). İngilizce öğretiminde istasyon tekniğini kullanımının akademik başarıya, tutumlara ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Aykaç, N. (2006). Öğrenme öğretme sürecinde öğretim teknolojileri, yöntem ve teknikleri. N. Aykaç ve H. Aydın ( Ed.). Öğretme öğrenme sürecinde planlama uygulama içinde (s.173- 242). Ankara: Naturel Yayınları
  • Arslan, A. (2017). Türkçe öğretiminde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerde akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Batdı, V. ve Semerci, Ç. (2012). Derslerde istasyon tekniği uygulamasının yansıtıcı sorgulaması/ Reflective inquiry of the station teaching method in lessons. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 190-203.
  • Benek, İ. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Benek, İ. ve Kocakaya, S. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğine yönelik öğrenci görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 8-18.
  • Breyfogle, E., Nelson, S., Pitts, C., & Santich, P. (1976). Creating a learning environment: a learning center handbook. California: Goodyesr Publishing Company.
  • Bulunuz, N. (2006). Understanding of earth and space science concepts: Strategies for concept building in elementary teacher preparation (Unpublished doctoral dissertation). Georgia State University, Georgia.
  • Burden, P. R. (1982). Learning centers in the middle scholl clasroom. Paper presented at the Annual Meeting of the national middle school association, Cansas City.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. (17. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Demirörs, F. (2007). Lise 1. sınıf öğrencileri için ohm yasası konusunda öğrenme istasyonlarının geliştirilmesi ve uygulanması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demir, M.R. (2008). İstasyonlarda öğrenme modelinin hayat bilgisi dersindeki üst düzey beceri erişisine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Dosch, D.M. ( 1988). Using stations in the elementary classroom (Unpublished master’s thesis). Ball State University, Muncie.
  • Eilks, I. (2002). Learning at stations in secondary level chemistry lessons. Science Education International, 13(1), 11-18.
  • Ekemen, K. D., Atik, D. A. ve Erkoç, F. (2017). Dokuzuncu sınıf “Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması” konusunun istasyon tekniği kullanılarak öğretilmesi ve öğrencilerin uygulamadan memnuniyeti. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 318-339.
  • Erdağı, S (2014). İstasyon tekniğinin fen ve teknoloji dersinin akademik başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Fox, J. (2004). Rotate, differentiate, and motivate: “how a blend of learning stations and multiple intelligences theory can boost motivation and enhance learning in the middle school classroom (Unpublished master’s thesis). USA, Virginia: College of William & Mary.
  • Fraling, C. C. (1982). A study to improve comprehension skills through the study of prepared reading learning stations (Unpublished doctoral dissertation). The Union for Experimenting Colleges and Universities, Ohio.
  • Furutani, S. S. (2007). How does one successfully implement learning centers at the third grade level (Unpublished master’s thesis). Pasific Lutheran University, Tacoma
  • Gözütok, F. D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Ekinoks Kitabevi
  • Gregory, G.H. ve Hammerman, E. (2008). Differentiated instructional strategies for science. California: Corwin Press.
  • Güneş, E. (2009). Fen ve teknoloji dersinde istasyon tekniği ile yapılan öğretimin erişiye ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Howatson, G. B. (1971). An attempt to evaluate a work centers approach to teaching at the second-grade level (Unpublished master’s thesis). Wyoming University, Laramie.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi (26. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Korsacılar, S. (2014). 9. Sınıf fiziğin doğası ünitesindeki temel kavramların öğretiminde yaşam temelli öğretim ve öğrenme istasyonları yönteminin etkililiği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Köseoğlu, F. ve Tümay, H. (2015). Fen eğitiminde yapılandırmacılık ve yeni öğretim yöntemler. (1. Baskı). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Kryza, K. , Stephens, S. J. ve Duncan, A. (2007). Inspiring middle and secondary learners. California: Corwin Press.
  • Lebak, K. (2005). Connecting outdoor field experiences to classroom learning: a qualitative study of the participation of students and teachers in learning science. (Unpublished doctoral dissertation). Pennsylvania University, Pennsylvania.
  • Maden, E. ve Durukan, S. (2010). İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 28(28), 299- 312.
  • McClay, J. L. (1996). Learning Centers. Professional's Guide. Westminster: Teacher Created Materials.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2017). Fen Bilimleri dersi öğretim programı ve kılavuzu (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Mergen, H. H. (2011). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Yörük, N. (2002). Fen eğitiminde istasyonlarda öğrenmeyle ilgili bir uygulama. Erişim tarihi: 20 Ekim 2017, http://infobank.fedu.metu.edu.tr/ufbmek 5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t82DD.pdf
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Yavuz, S. (2002). Kimya eğitiminde istasyonlarda öğrenme modeli. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(22), 110-117.
  • Norman J. T., & Toddonio T. E. (1990) An exploratory study of the effectiveness of aplay based center approach for learning chemistry ın an early childhood program. Annual Meeting of The National Association for Research on Science Teaching. Atlanta, GA, 8 (11).
  • Ocak, G. (2014). Yöntem ve teknikler. G. Ocak (Ed.). Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (s. 302–310). (7. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Porter E. J. (2004). Classroom learning centers: study of a junior high school learning assisted program in mathematics (Unpublished master’s thesis). Pacific Lutheran University, Tacoma.
  • Roberts, P. H. (1999). Effects of multisensory resources on the achivement and science attitudes of seventh-grade suburban students taught science concepts on and above grade level (Unpublished doctoral dissertation). St. John’s University, New York.
  • Schmidt, M. W., & Harriman, N. (1998). Teaching strategies for inclusive classrooms: Schools, students, strategies, and success. California: Wadsworth Publishing Company.
  • Schunk, D. H ( 2004) Learning Theories : An educational perspective . Upper Saddle River , NJ: Pearson Prentice Hall.
  • Sears, M.E. (2007). Designing and delivering learning center instruction. Intervertion in School and Clinic, 42 (3), 137-147.
  • Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim. (Düzenlenmiş Yeni Baskı). Ankara: Gönül Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Strauber, S. K. (1981). Language learning stations. Foreign Language Annals, 14(1), 31-36.
  • Sunday, B. A. (1979). An investigation of learning stations for elementary art. (Unpublished master’s thesis). University of Columbia British, Washington.
  • Tofte, W. L. (1982). The comparative effectiveness of learning center and traditional approaches for college introductory geology laboratory course (Unpublished doctoral dissertation). Nex Mexico State University, Las Cruces.
  • Tseng, Y. W. (2008). Effects of using the learning station model as a phonics remedial program in an elementary school (Unpublished master’s thesis). National Pingtung University of Education, Pingtung.
  • Üstündağ, T. (2011). Yaratıcılığa yolculuk (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Washburne, C. W., (1920). The Individual System in Winnetka. The Elementary School Journal, 21(1): 52-68.
  • Washburne, C. W., (1922). Educational Measurement as a Key to Individual Instruction and Promotions. The Journal of Educational Research, 5(3): 195-206.

The Effect of the Application of Station Technique in Teaching the 6th Grade Science Lesson Cell Topic on the Academic Achievement of Students, Permanence and Attitudes

Yıl 2019, , 91 - 106, 31.01.2019
https://doi.org/10.18069/firatsbed.538653

Öz

This research aims to search
the effect of the application of station technique in teaching the 6th grade
Science lesson cell topic on the academic achievement of students, knowledge
permanence, and their attitudes towards Science lessons.        The research was conducted with the 6th grade students who
are studying at Cevat Çobanlı Secondary School in Battalgazi, Malatya, in the
first term of 2017-2018 education year. The research was carried out in two
groups, the experimental group and the control group. The study group of the
research consists of 46 students in total, 22 students for control group and 24
students for experimental group. During the application, the Science lesson was
studied with the control group students through the activities provided by the
curriculum while it was studied with the students in the experimental group by
using the station technique. The students in the experimental group were
divided into 5 identical groups. The application which was carried out in 6
different prearranged learning stations was conducted in 12 lesson hours (4
lessons per week) for 3 weeks. As a result of the research, it has been
determined that the application of the station technique in the Science lesson
improved the academic success of the students, enabled them to learn
permanently and they developed a positive attitude towards the Science lessons. 

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde spss uygulamaları (1. Baskı). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık
  • Akpınar, E., Feyzioğlu, E. Y., Tatar, N. ve Ergin, Ö. (2011). Fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 40 (189), 267-278.
  • Alacapınar, G. ve Füsun, G. (2009). İstasyon tekniği ile ders işlemeye yönelik öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 137- 146.
  • Albayrak, H. (2017). Astronomi konularında istasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarısına ve astronomiye karşı tutumuna etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Avcı, H. (2015). İngilizce öğretiminde istasyon tekniğini kullanımının akademik başarıya, tutumlara ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Aykaç, N. (2006). Öğrenme öğretme sürecinde öğretim teknolojileri, yöntem ve teknikleri. N. Aykaç ve H. Aydın ( Ed.). Öğretme öğrenme sürecinde planlama uygulama içinde (s.173- 242). Ankara: Naturel Yayınları
  • Arslan, A. (2017). Türkçe öğretiminde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerde akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Batdı, V. ve Semerci, Ç. (2012). Derslerde istasyon tekniği uygulamasının yansıtıcı sorgulaması/ Reflective inquiry of the station teaching method in lessons. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 190-203.
  • Benek, İ. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Benek, İ. ve Kocakaya, S. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğine yönelik öğrenci görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 8-18.
  • Breyfogle, E., Nelson, S., Pitts, C., & Santich, P. (1976). Creating a learning environment: a learning center handbook. California: Goodyesr Publishing Company.
  • Bulunuz, N. (2006). Understanding of earth and space science concepts: Strategies for concept building in elementary teacher preparation (Unpublished doctoral dissertation). Georgia State University, Georgia.
  • Burden, P. R. (1982). Learning centers in the middle scholl clasroom. Paper presented at the Annual Meeting of the national middle school association, Cansas City.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. (17. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Demirörs, F. (2007). Lise 1. sınıf öğrencileri için ohm yasası konusunda öğrenme istasyonlarının geliştirilmesi ve uygulanması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demir, M.R. (2008). İstasyonlarda öğrenme modelinin hayat bilgisi dersindeki üst düzey beceri erişisine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Dosch, D.M. ( 1988). Using stations in the elementary classroom (Unpublished master’s thesis). Ball State University, Muncie.
  • Eilks, I. (2002). Learning at stations in secondary level chemistry lessons. Science Education International, 13(1), 11-18.
  • Ekemen, K. D., Atik, D. A. ve Erkoç, F. (2017). Dokuzuncu sınıf “Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması” konusunun istasyon tekniği kullanılarak öğretilmesi ve öğrencilerin uygulamadan memnuniyeti. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 318-339.
  • Erdağı, S (2014). İstasyon tekniğinin fen ve teknoloji dersinin akademik başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Fox, J. (2004). Rotate, differentiate, and motivate: “how a blend of learning stations and multiple intelligences theory can boost motivation and enhance learning in the middle school classroom (Unpublished master’s thesis). USA, Virginia: College of William & Mary.
  • Fraling, C. C. (1982). A study to improve comprehension skills through the study of prepared reading learning stations (Unpublished doctoral dissertation). The Union for Experimenting Colleges and Universities, Ohio.
  • Furutani, S. S. (2007). How does one successfully implement learning centers at the third grade level (Unpublished master’s thesis). Pasific Lutheran University, Tacoma
  • Gözütok, F. D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Ekinoks Kitabevi
  • Gregory, G.H. ve Hammerman, E. (2008). Differentiated instructional strategies for science. California: Corwin Press.
  • Güneş, E. (2009). Fen ve teknoloji dersinde istasyon tekniği ile yapılan öğretimin erişiye ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Howatson, G. B. (1971). An attempt to evaluate a work centers approach to teaching at the second-grade level (Unpublished master’s thesis). Wyoming University, Laramie.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi (26. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Korsacılar, S. (2014). 9. Sınıf fiziğin doğası ünitesindeki temel kavramların öğretiminde yaşam temelli öğretim ve öğrenme istasyonları yönteminin etkililiği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Köseoğlu, F. ve Tümay, H. (2015). Fen eğitiminde yapılandırmacılık ve yeni öğretim yöntemler. (1. Baskı). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Kryza, K. , Stephens, S. J. ve Duncan, A. (2007). Inspiring middle and secondary learners. California: Corwin Press.
  • Lebak, K. (2005). Connecting outdoor field experiences to classroom learning: a qualitative study of the participation of students and teachers in learning science. (Unpublished doctoral dissertation). Pennsylvania University, Pennsylvania.
  • Maden, E. ve Durukan, S. (2010). İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 28(28), 299- 312.
  • McClay, J. L. (1996). Learning Centers. Professional's Guide. Westminster: Teacher Created Materials.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB, 2017). Fen Bilimleri dersi öğretim programı ve kılavuzu (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Mergen, H. H. (2011). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Yörük, N. (2002). Fen eğitiminde istasyonlarda öğrenmeyle ilgili bir uygulama. Erişim tarihi: 20 Ekim 2017, http://infobank.fedu.metu.edu.tr/ufbmek 5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t82DD.pdf
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Yavuz, S. (2002). Kimya eğitiminde istasyonlarda öğrenme modeli. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(22), 110-117.
  • Norman J. T., & Toddonio T. E. (1990) An exploratory study of the effectiveness of aplay based center approach for learning chemistry ın an early childhood program. Annual Meeting of The National Association for Research on Science Teaching. Atlanta, GA, 8 (11).
  • Ocak, G. (2014). Yöntem ve teknikler. G. Ocak (Ed.). Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (s. 302–310). (7. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Porter E. J. (2004). Classroom learning centers: study of a junior high school learning assisted program in mathematics (Unpublished master’s thesis). Pacific Lutheran University, Tacoma.
  • Roberts, P. H. (1999). Effects of multisensory resources on the achivement and science attitudes of seventh-grade suburban students taught science concepts on and above grade level (Unpublished doctoral dissertation). St. John’s University, New York.
  • Schmidt, M. W., & Harriman, N. (1998). Teaching strategies for inclusive classrooms: Schools, students, strategies, and success. California: Wadsworth Publishing Company.
  • Schunk, D. H ( 2004) Learning Theories : An educational perspective . Upper Saddle River , NJ: Pearson Prentice Hall.
  • Sears, M.E. (2007). Designing and delivering learning center instruction. Intervertion in School and Clinic, 42 (3), 137-147.
  • Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim. (Düzenlenmiş Yeni Baskı). Ankara: Gönül Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Strauber, S. K. (1981). Language learning stations. Foreign Language Annals, 14(1), 31-36.
  • Sunday, B. A. (1979). An investigation of learning stations for elementary art. (Unpublished master’s thesis). University of Columbia British, Washington.
  • Tofte, W. L. (1982). The comparative effectiveness of learning center and traditional approaches for college introductory geology laboratory course (Unpublished doctoral dissertation). Nex Mexico State University, Las Cruces.
  • Tseng, Y. W. (2008). Effects of using the learning station model as a phonics remedial program in an elementary school (Unpublished master’s thesis). National Pingtung University of Education, Pingtung.
  • Üstündağ, T. (2011). Yaratıcılığa yolculuk (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Washburne, C. W., (1920). The Individual System in Winnetka. The Elementary School Journal, 21(1): 52-68.
  • Washburne, C. W., (1922). Educational Measurement as a Key to Individual Instruction and Promotions. The Journal of Educational Research, 5(3): 195-206.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Koca

İsmail Türkoğlu

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 19 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Koca, M., & Türkoğlu, İ. (2019). ALTINCI SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ HÜCRE KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE İSTASYON TEKNİĞİ UYGULAMASININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA, KALICILIĞINA VE TUTUMLARINA ETKİSİ. Firat University Journal of Social Sciences, 29(1), 91-106. https://doi.org/10.18069/firatsbed.538653