Bu araştırmanın amacı, farklı bölümlerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin müziğe yönelik ilgi düzeylerini incelemektir.Araştırma deseni olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılı bahar döneminde, Batı Karadeniz bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 105 (61 kadın, 44 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin müziğe yönelik ilgi düzeylerini ölçmek için, Okay, Gençel Ataman ve Kırtak Ad (2015) tarafından geliştirilen ‘Müziğe Yönelik İlgi Ölçeği’ kullanılmıştır. Elde edilen veriler, Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis H testi aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; Tıp, Makina Mühendisliği ve Türk Dili ve Edebiyatı olmak üzere üç farklı bölümde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin müziğe yönelik ilgi düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin yaş ve sınıf değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken, cinsiyet ve lise türü değişkeni açısından da anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır.
müzik müzikte duygu müzik eğitimi müziğe yönelik ilgi müziksel ilgi tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Güzel Sanatlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |