Değerler toplumun duygu, düşünce ve davranışlarına yön vererek o toplumun üyeleri arasında birlik ve beraberliği sağlamaktadır. Bu değerlerin, toplumun bireylerine erken yaşta öğretilmesi içselleştirilmesini ve davranışa dönüştürülmesini sağlar. Değerler aynı zamanda toplumun kültür çatısı altında yer alır. Dil öğretiminde toplumun değerlerine yer verilmesi, o toplumun kültürel ögelerinin tanıtılması açısından önem taşımaktadır. Çünkü dil öğretimi bir kültür etkileşimidir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde değerlerin sunulması, dil öğrenenlerin hedef kültüre karşı bir bakış açısı kazanmalarını sağlar. Bu bakış açısı ise dil öğrenenlerin toplum içinde uyumunu kolaylaştıracaktır. Bu çalışmada erken yaşta yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde çocuk şarkılarının değerler eğitiminde ders materyali olarak kullanımına dair bir öneride bulunulmuştur. Örnek olarak verilen dört tane çocuk şarkısı incelenmiştir. Bu şarkıların hangi değerleri yansıttığı açıklanmıştır. Erken yaşta yabancı dil olarak öğretimi, erken yaşta yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde şarkıların kullanımı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde değerler ve Türk çocuk şarkılarında değerlerin yeri gibi konular hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda çocuk şarkılarının, Türk toplumunun değerlerinin öğretilmesinde dil sınıflarında ders malzemesi olarak kullanılabilecek otantik bir materyal olduğu soncuna varılmıştır. Araştırmanın sonunda erken yaşta yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde çocuk şarkılarının dil becerilerinin gelişiminde, sözcük öğretiminde ve telaffuz gelişiminde kullanımına dair önerilerde bulunulmuştur.
Değer Kültür etkileşimi Çocuk şarkıları Erken yaşta yabancı dil öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |