Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Employee Demographics On the Perception of Entrepreneurship: A Quantitative Research On Health Sector Employees

Yıl 2021, , 245 - 260, 20.01.2021
https://doi.org/10.18069/firatsbed.803349

Öz

Entrepreneurship is a crucial concept that affects the individual and professional development of employees. One of the main factors affecting the entrepreneurial tendencies of employees is their demographic characteristics. In this study, the effects of demographic characteristics of health sector employees on their perceptions of entrepreneurship and their entrepreneurial tendencies are examined. The survey method, a quantitative research method, is used in the collection of the data. The universe of the study consists of healthcare professionals employed at Ağrı Eleşkirt State Hospital. The research data were evaluated using SPSS 25.0 software, and Cronbach's alpha, exploratory factor analysis, frequency analysis, t-test, and one-way ANOVA test were applied to the data. Results of the research indicate that the perceptions of entrepreneurship and entrepreneurial tendencies of health sector employees are at a high level, and their demographic characteristics, such as gender, age, marital status, parental education level, parental profession, and presence of entrepreneur relatives, have a significant effect on their perceptions of entrepreneurship and entrepreneurial tendencies. 

Kaynakça

  • Abu Bakar, A.S. (2018). Influencing students perceptions of entrepreneurship: Role of university and family. Universiti Utara Malaysia School of Economics, Finance and Banking (SEFB), 1(1), 1-14.
  • Ateş, B. (2018). Girişimcilik algısının ve kişilik özelliklerinin farklı disiplinler açısından irdelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Avşar, M. (2007). Yükseköğretimde öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin araştırılması Çukurova Üniversitesinde bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Audretsch, D.B. (2007). The Entrepreneurial Society. Oxford: Oxford University Press. Aydın, E., Öner, G. (2016). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 34-49.
  • Baş, E. (2019). Üniversiteli gençlerin girişimcilik algıları ve yönelimi: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Baş T. (2008). Anket. 5. Baskı, Ankara, Seçkin Yayınevi
  • Blake, B., Mestry, R. (2014). The changing dimensions of the finances on urban schools: An entrepreneurial approach for principals, Education as Change, 18(1), 163-178.
  • Bozkurt, Ö.Ç. (2011). Dünyada ve Türkiye’de girişimcilik eğitimi: başarılı girişimciler ve öğretim üyelerinden öneriler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Cansız, E. (2007). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesi: Süleyman Demirel üniversitesi öğrencileri üzerine bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Eyal, O. (2014). Caught in the net: the network-entrepreneurship connection in public schools. International Journal of Educational Management, 22(5), 386-398.
  • Hörnqvist, M.L., Leffler, E. 2014). Fostering an entrepreneurial attitude – challenging in principal leadership. Education+Training, 56(6), 551-561.
  • Kılıç, R., Keklik, B., Çalış, N. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma: Bandırma İİBF işletme bölümü örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 423-435.
  • Koçyiğit, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lenka, S., Oldrich, H., Jaroslav, B., Jiri, M. (2014). Perception of Small and Medium Entrepreneurship in the Czech Republic. Journal of Competitiveness, 6(4), 41-49.
  • Özdemir, P. (2016). Girişimci üniversiteler ve Türkiye’de girişimcilik eğitimi. Doktora Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Pihie, Z.A.L., Asimiran, S., Bagheri, A. (2014). Entrepreneurial leadership practices and school innovaiveness. South African Journal of Education, 34(1), 1-11.
  • Ruskovaara, E., Pihkala, T. (2015). Entrepreneurship education in schools: empirical evidence on the teacher's role. The Journal of Educational Research, 108(3), 236- 249.
  • Sart, G. (2014). The new leadership model of university management for innovation and entrepreneurship. Eurasian Journal of Educational Research, 57, 73-90.
  • Shinnar, R.S., Giacomin, O., Janssen F. (2012). Entrepreneurial perceptions and intentions: The role of gender and culture. Entrepreneurship: Theory and Practice. 2, 465-493.
  • Soysal, A., Kolca, D. (2016). Sağlık kurumlarında çalışan hemşirelerin demografik özelliklerinin iç girişimcilik eğilimleri üzerine farklılıklarının incelenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sağlık ve Uygulama Araştırma Hastanesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 227-252.
  • Sönmez, A., Toksoy, A. (2013). KOSGEB girişimcilik programı ve uygulamalı girişimcilik eğitimleri alan kişiler üzerinde bir araştırma. M. Marangoz, K. Karaosmanoğlu, S. Tezören ve Ü. Manat (Ed.), Uluslararası Girişimcilik ve Kariyer Sempozyumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 336-337.
  • Uysal, M. (2010). Hemşirelerin kişilik özellikleri ile karar stratejilerinin ilişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, E., Sünbül, A.M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21, 196-203.
  • Yılmaz, S. (2018). Girişimcilik ile bireysel sosyal sorumluluk arasındaki ilişkiyi incelemeye yönelik ampirik bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Gebze Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze.

ÇALIŞANLARIN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ALGISINA ETKİSİ: SAĞLIK SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARINA YÖNELİK NİCEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2021, , 245 - 260, 20.01.2021
https://doi.org/10.18069/firatsbed.803349

Öz

Girişimcilik kavramı çalışanların bireysel ve mesleki gelişimlerini etkileyen önemli bir kavramdır. Çalışanların girişimcilik eğilimlerine etki eden temel faktörlerden birisi de demografik özellikleridir. Bu çalışmada sağlık sektörü çalışanlarının demografik özelliklerinin girişimcilik algılarına ve eğilimlerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada verilerin toplanmasında nicel araştırma yöntemlerinden anket metodu uygulanmıştır. Çalışmanın evrenini Ağrı Eleşkirt Devlet Hastanesi’nde görev yapan sağlık çalışanları oluşturmaktadır. Araştırma verileri SPSS 25.0 programında değerlendirilmiş, verilere cronbach alfa, açımlayıcı faktör dağılımı, frekans, t-testi ve tekyönlü anova testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda sağlık sektörü çalışanlarının girişimcilik algı ve eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu, cinsiyet, yaş, medeni durum, anne-baba eğitim düzeyi, anne-baba mesleği ve girişimci yakınlarının bulunması gibi demografik özelliklerinin girişimcilik algıları ve eğilimleri üzerinde anlamlı düzeyde etkili olduğu tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Abu Bakar, A.S. (2018). Influencing students perceptions of entrepreneurship: Role of university and family. Universiti Utara Malaysia School of Economics, Finance and Banking (SEFB), 1(1), 1-14.
  • Ateş, B. (2018). Girişimcilik algısının ve kişilik özelliklerinin farklı disiplinler açısından irdelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Avşar, M. (2007). Yükseköğretimde öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin araştırılması Çukurova Üniversitesinde bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Audretsch, D.B. (2007). The Entrepreneurial Society. Oxford: Oxford University Press. Aydın, E., Öner, G. (2016). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 34-49.
  • Baş, E. (2019). Üniversiteli gençlerin girişimcilik algıları ve yönelimi: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Baş T. (2008). Anket. 5. Baskı, Ankara, Seçkin Yayınevi
  • Blake, B., Mestry, R. (2014). The changing dimensions of the finances on urban schools: An entrepreneurial approach for principals, Education as Change, 18(1), 163-178.
  • Bozkurt, Ö.Ç. (2011). Dünyada ve Türkiye’de girişimcilik eğitimi: başarılı girişimciler ve öğretim üyelerinden öneriler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Cansız, E. (2007). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesi: Süleyman Demirel üniversitesi öğrencileri üzerine bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Eyal, O. (2014). Caught in the net: the network-entrepreneurship connection in public schools. International Journal of Educational Management, 22(5), 386-398.
  • Hörnqvist, M.L., Leffler, E. 2014). Fostering an entrepreneurial attitude – challenging in principal leadership. Education+Training, 56(6), 551-561.
  • Kılıç, R., Keklik, B., Çalış, N. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma: Bandırma İİBF işletme bölümü örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 423-435.
  • Koçyiğit, E. (2013). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lenka, S., Oldrich, H., Jaroslav, B., Jiri, M. (2014). Perception of Small and Medium Entrepreneurship in the Czech Republic. Journal of Competitiveness, 6(4), 41-49.
  • Özdemir, P. (2016). Girişimci üniversiteler ve Türkiye’de girişimcilik eğitimi. Doktora Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Pihie, Z.A.L., Asimiran, S., Bagheri, A. (2014). Entrepreneurial leadership practices and school innovaiveness. South African Journal of Education, 34(1), 1-11.
  • Ruskovaara, E., Pihkala, T. (2015). Entrepreneurship education in schools: empirical evidence on the teacher's role. The Journal of Educational Research, 108(3), 236- 249.
  • Sart, G. (2014). The new leadership model of university management for innovation and entrepreneurship. Eurasian Journal of Educational Research, 57, 73-90.
  • Shinnar, R.S., Giacomin, O., Janssen F. (2012). Entrepreneurial perceptions and intentions: The role of gender and culture. Entrepreneurship: Theory and Practice. 2, 465-493.
  • Soysal, A., Kolca, D. (2016). Sağlık kurumlarında çalışan hemşirelerin demografik özelliklerinin iç girişimcilik eğilimleri üzerine farklılıklarının incelenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sağlık ve Uygulama Araştırma Hastanesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 227-252.
  • Sönmez, A., Toksoy, A. (2013). KOSGEB girişimcilik programı ve uygulamalı girişimcilik eğitimleri alan kişiler üzerinde bir araştırma. M. Marangoz, K. Karaosmanoğlu, S. Tezören ve Ü. Manat (Ed.), Uluslararası Girişimcilik ve Kariyer Sempozyumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 336-337.
  • Uysal, M. (2010). Hemşirelerin kişilik özellikleri ile karar stratejilerinin ilişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, E., Sünbül, A.M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21, 196-203.
  • Yılmaz, S. (2018). Girişimcilik ile bireysel sosyal sorumluluk arasındaki ilişkiyi incelemeye yönelik ampirik bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Gebze Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İktisadi ve İdari Bilimler
Yazarlar

Gökçe Cerev 0000-0001-9908-343X

Bünyamin Saylan 0000-0002-0639-6814

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 2021
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Cerev, G., & Saylan, B. (2021). ÇALIŞANLARIN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ALGISINA ETKİSİ: SAĞLIK SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARINA YÖNELİK NİCEL BİR ARAŞTIRMA. Firat University Journal of Social Sciences, 31(1), 245-260. https://doi.org/10.18069/firatsbed.803349