Bu çalışmanın amacı, birinci sınıflarda görev yapan öğretmenlerin oyun ve fiziki etkinlikler dersi ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Elazığ/ Karakoçan ve Kovancılar ilçelerinde görev yapan toplam 44 birinci sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmada veriler açık-uçlu sorulardan oluşan anket formu kullanılarak toplanmıştır. Anket formundaki sorular, oyun ve fiziki etkinlikler dersi ile ilgili olarak “oyun ve fiziki etkinlikler dersinin kazanımları”, “bu derse ait hazırlanan ders kitapları ile ilgili görüşler”, “oyun ve fiziki etkinlikler dersinde uygulanan etkinlikler”, “bu derste kullanılan ölçme-değerlendirme araçları”, “oyun ve fiziki etkinlikler dersinde karşılaşılan sorunlar” ve “sorunlara yönelik çözüm önerileri” kategorileri etrafında oluşturulmuştur. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler; oyun ve fiziki etkinlikler dersinin kazanımlarının öğrencilerin gelişimlerine uygun olmadığını, bu dersin ders kitabının öğrencilerin seviyesine uygun olmadığını, bu derste daha çok etkinlik olarak dengeleme hareketlerini yaptırdıklarını ve ölçmedeğerlendirmede gözlem formu kullandıklarını, araç-gereç eksikliğinden dolayı sorun yaşadıklarını belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgulara dayalı olarak; oyun ve fiziki etkinlikler dersine yönelik hazırlanan ders kitabının öğrenci seviyelerine uygun hazırlanmasının yararlı olacağı, okullarda oyun ve fiziki etkinlikler dersinde kullanılabilecek araç-gereçlerin temin edilmesi, öğretmenlere oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programına yönelik hizmet içi eğitim verilmesi gibi öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 24 Sayı: 1 |