Bankacılık sektöründe son yıllarda büyük bir gelişme gösteren katılım bankacılığı özellikle faizle işlem
yapmak istemeyen muhafazakar kesimin tercih sebebi olmuştur. Katılım bankacılığı pek çok enstrümanıyla
bilinen bankacılık yapısının özelliklerini taşımakla beraber, sistem İslam hukukuna yer alan kar- zarar
ortaklığı yöntemiyle fon toplamak ve fon kullandırmaktadır.
Bu çalışmada katılım bankalarını tercih eden müşterilerin katılım bankacılığı hizmetlerinden elektronik
iletişim kanalları ile yararlanma düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini, Elazığ ilinde
faaliyet gösteren Katılım Bankaları müşterileri oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi
kullanılmış ve veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20 programında analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda Katılım bankacılığı müşterilerinin internet bankacılığından yararlanma
düzeyleri ve bu yararlanma düzeylerini etkileyen müşteri demografik özelliklere göre farklılık gösterip
göstermediği tespit edilmeye çalışılmıştır. Katılım Bankalarında internet bankacılığı ile ilgili elde edilen
çeşitli bulgularda; Katılım Bankalarının Mevduat Bankalarına göre daha kuralcı ve daha güvenli bir
bankacılık modeli geliştirmeye çalıştıkları ortaya konulmaktadır. Katılım Bankalarının internet bankacılığını
güvenli bir şekilde kullanan müşteriler zaman sınırlaması olmadan birçok bankacılık işlemini gerçekleştirdiği
için tercih edilmelerinde de önemli bir etken olarak görünmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 24 Sayı: 2 |