Bu çalışmanın amacı, ilkokul, orta okul ve değişik türdeki liselerde istenmeyen öğrenci davranışlarını ve
nedenlerine ilişkin yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Yönetici ve öğretmen görüşlerini
elde etmek amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen istenmeyen öğrenci davranışları ve nedenlerine ilişkin
standart açık uçlu sorular kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ve görüşme
yaklaşımlarından da standart açık uçlu görüşme tarzı kullanılmıştır. 2014 yılı bahar döneminde Elazığ
İlindeki ilkokul, ortaokul ve değişik türdeki liselerde görev yapan 39 yönetici ve 192 öğretmene ulaşılmıştır.
Araştırmada amaçlı/ölçüt örnekleme türlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Yönetici ve
öğretmenler istenmeyen öğrenci davranışlarının nedenlerini; öğrencilerin ailelerinin eğitim ve gelir
düzeylerinin düşük olmasına, ailelerin ilgisiz olmasına, yanlış yönlendirmelere; anne ve babanın ayrı
olmasına, aile içi sorunlara, sevgi yetersizliğine, disiplinsizliğe, huzursuzluğa ve iletişimsizliğe; yetiştiği
çevreye, arkadaş ortamına, baskı veya şiddet görmeye; medya organlarındaki olumsuz davranış örneklerine,
mafya özentisi TV filmlerine, internet, cep telefonu, alkol ve uyuşturucu kullanımına bağlamaktadırlar.
Anahtar Kelimeler: İstenmeyen öğrenci davranışları, akademik yaşantı, okul kuralları
İstenmeyen öğrenci davranışları akademik yaşantı okul kuralları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 26 Sayı: 1 |