Avrupa
Komisyonu, Avrupa Birliği’ni bilgiye ve yenilikçiliğe dayalı, kaynakları
verimli kullanan, çevreci ve daha rekabetçi, aynı zamanda yüksek istihdam
sağlayarak sosyal ve bölgesel uyumu destekleyen bir ekonomiye dönüştürmeyi
hedeflemektedir. Üniversiteler bu hedefin odağında yer almaktadır. Bu çalışma
çerçevesinde Avrupa’da yükseköğretim reformları ve modernleşmesinin son yirmi
yıl içinde aldığı yol incelenmiştir. Bu bağlamda çalışma kapsamında Türkiye’nin
de dâhil olduğu Bologna Süreci’ne ilişkin bir değerlendirme yapılmıştır. Çalışma
Bologna programının doğru okunması ve
uygulanmasının, üniversitelerin ve paydaşlarının lehine olacağı öngörüsü ile
sonuçlandırılmıştır.
The European Commission aims to
transform European Union into a knowledge and innovation based,
environmentalist and competitive economy, which uses resources efficiently and supports
social and territorial cohesion by providing high levels of employment.
Universities are the focus of these objectives. Reform and modernization of
higher education in Europe during the last twenty years were examined in this
study. An assessment of the Bologna Process, Turkey also included was made in
this context. The study concludes with the foresight that the correct reading
and implementation of the Bologna program would be in favor of universities and
other stakeholders.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 27 Sayı: 2 |