Bireyler, iletişimde olduğu diğer insanları
etkileyerek toplum tarafından kabul görülüp, belirli bir imaj oluşturmaya veya
var olan olumlu imajını korumaya çalışmaktadır. İnsan ilişkilerinin temeli olan
izlenim yönetimini merkezine alan bu çalışma, ilköğretim kurum yöneticilerinin
izlenim yönetimi taktiklerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç
doğrultusunda, yöneticilerin izlenimleri önemseyip önemsememe durumlarını, bu
taktikleri kullanma düzeylerinin görev, kıdem, görev yeri ve eğitim düzeylerine
göre anlamlı farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Yönetici
örneklemi için ulaşılabilirlik göz önünde bulundurularak il merkezinde 55, ilçe
merkezlerinde 39 ve köylerdeki 22 yöneticiye ulaşılmıştır. Araştırmada
verilerinin toplanması amacıyla “İzlenim Yönetimi Taktikleri Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim okullarındaki müdürlerin büyük çoğunluğunun
izlenimleri önemsediği tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan yöneticilerin
belirttiği görüşlere göre, yöneticiler öğretmenlere yönelik en fazla övgüyü, en
az ise yıldırma ve engel olma taktiğini kullandığı saptanmıştır.
İzlenim yönetimi izlenim yönetimi taktikleri ilköğretim okulu okul yöneticileri
People reach their aims by either creating an image
being accepted by society or protecting their positive current image or
minimizing the bad effects of their behaviours on other people they are in
communication with. Hence, this study which focuses on the impression
management being the basis of human relations aims to reveal administrators’
impression management tactics expressed by them. In accordance with this
purpose, it is tried to determine the levels of their using impression
management tactics and whether administrators care about impressions or not and
if there is a significant difference between their duty, working duration,
institution location and levels of their educational background. Considering
the accessibility for administrator samples, 55, 39 and 22 administrators in
province city center, districts and villages were reached accordingly. As a
data collection instrument “Impression Management Tactics Scale” were used. As
a result of the research, it was determined that very large majority of primary
school administrators cared about the impressions. According to the
administrators’ views, that they used praise at most and blocking and
intimidation at least for teachers was determined.
Impression management impression management tactics primary school school administrators
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 26 Sayı: 2 |