Bu çalışmada, hastanede çalışan personelin, temizlik hizmetlerinin dışarıdan hizmet alımıyla sağlanması
konusundaki memnuniyet düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. İç müşteri olarak denetimde bulunan bir
hastanenin çalışanları (öğretim üyesi, doktor, hemşire, teknisyen, idari personel ve diğerleri) araştırmanın
evrenini oluşturmaktadır. Hastane yönetiminin izniyle, iki aylık bir dönemde araştırmaya katılmayı kabul
ederek, otuzbeş sorudan oluşan anketleri eksiksiz olarak cevaplandıran katılımcılara ait veriler çalışmaya
dahil edilmiştir. Temizlik firması ile imzalanan sözleşmeyi okuyan personelden (%6), sadece %33’ü temizlik
firmasının sözleşmeye uygun olarak çalıştığını düşünmektedir. Çalışan personelin hizmet sunumundan
memnuniyeti %12 ile %82 arasında farklılık gösterirken; hastanenin genel temizliğinden memnuniyet ise
%39 ile %60 arasında değişmekte olduğu saptanmıştır. Bu çalışma sonucunda görülmüştür ki; dış kaynaktan
hizmet alımı konusunda hastane personelinin de detaylı olarak bilgilendirilmesi, bu hizmetin sunumunu
yapacak olan çalışanların iş tanımlarının herkes tarafından bilinmesini sağlayacaktır. Bu da çalışanlarla ilgili
görev dışı beklentilerin oluşmaması ya da eksik hizmetlerin farkedilmesine olanak tanıyacaktır.
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 2 |