Günümüzde eğitim ile ilgili organizasyonların kuruluş yeri belirlenirken, ihtiyaçlar, demografik faktörler, Milli Eğitim’in plan strateji ve öngörüleri hesaba katılarak, merkezi bir sit belirlenir ve tesis o alana kurulur. Oysa buna ek olarak, kuruluş yerinin seçiminde, çevresi de “tampon bölge,” “emniyet kuşağı,” “zemin mukavemeti” ve “etki sahası” düşünülerek yapılmalıdır. Elazığ’ın günümüzde üzerinde kurulup geliştiği sahanın özelliklerinin, tüm kentsel yaşamı etkilediği, her türlü doğal ve beşeri çevre özelliğini yapısal olarak dönüştürdüğü muhakkaktır. Nüfusun dağılışı, yerleşme dokusu, dikey ve yatay kentleşme eğilimleri, iktisadi faaliyetler, ulaşım ağı, Kuruluş yeri nitelikleri bilinmeden projelerin ortaya konamayacağı temel beşeri faaliyetlerdir. Doğal çevre özelliklerinin başında ise doğal çevrenin niteliklerini iyi tespit etmek gelmelidir. Makalenin amacı; fonksiyon alanlarının jeomorfolojik karakterlerini doğru tespit etmek ya da Eğitim yatırımlarının optimum düzeyde yapılmasını sağlamak, Elazığ’ın jeolojik karakterinin analizini yapmak değildir. Şehirsel fonksiyonların, şehiriçi arazi kullanımının, çevre düzeni planının uygulamalarında, coğrafi bilginin önemine dikkat çekmektir. Bu nedenle araştırma evreni, şehirsel fonksiyonlar-doğal ortam ilişkisi seçilmiş ve örneklem olarak da, Elazığ’ın eğitim fonksiyonu belirlenmiştir.
Bölüm | Coğrafya |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 1 |