İnsan hakları ve demokratikleşme son yılların önde gelen politik temasıdır. Avrupa Birliği’nin dünyanın
birçok bölgesine insan hakları ve demokratikleşme konularındaki destek ve müdahaleleri dünya
konjonktüründe önemli bir yer taşır. Bu bağlamda demokratikleşme AB üyelerinin yanı sıra bu sürece
gönüllü olarak girecek devletlerin vizyonunda da yer alır. Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği sürecindeki
Türkiye’de öğretmen adaylarının insan hakları ve demokratikleşme konularına yönelik görüşlerinin neler
olduğunu belirlemek ve bu çerçevede genel bir değerlendirme yapmaktır. Nitel araştırma yöntemi
kullanılarak hazırlanan bu araştırmanın çalışma grubunu Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’ndaki öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma
sonucunda, katılımcıların büyük bir bölümünün, mevcut Türk demokrasinin işleyişinden memnun
olmadıkları belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada katılımcıların Türkiye’ye insan hakları adı altında çeşitli
özgürlüklerin dayatılmasının Türk kültürüne zarar verdiği, bu nedenle AB üyeliğinin insan haklarının
korunması ve gelişmesi için gerekli olmadığı yönünde fikir birliğine vardığı görülmüştür. Bunun yanı sıra
araştırmada AB’ye üyelik sürecinde yapılan reformların genele yayılmadığı ve belli bir kesimin amacına
hizmet ettiği yönünde eleştirilerle de karşılaşılmıştır. Katılımcıların bu soruna yönelik çözüm önerisi ise,
kamuoyunun doğru şekilde bilinçlenmesi için devlet eliyle bir takım konferanslar, seminerler, halk eğitim
kurslarının düzenlenmesi ve halkın eğitilmesi şeklinde olmuştur.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 1 |