2011-2012 eğitim öğretim yılı, Malatya ve Bingöl illerinde görevli il eğitim denetmen ve
yardımcılarının katılımıyla gerçekleştirilen araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yürütülmüştür.
Araştırmanın amacı, 14.09.2011 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan 652 sayılı KHK ile görev tanımları
yeniden yapılan il eğitim denetmen ve yardımcılarının, yapılan bu değişikliklerin iş doyumu ve
motivasyonlarına olan yansımaların belirlenm esidir. Araştırmanın verileri, açık-uçlu dört sorudan oluşan
görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre
görüşleri alınan il eğitim denetmen ve yardımcıları, (1) artan iş yükünü özlük haklarında kayıp, yasal
eksiklik, olumsuz bir durum ve kaos şeklinde ifade etmişlerdir. (2) İl eğitim denetmen ve yardımcıları,
yapılan değişikliklerin iş doyumu ve motivasyonlarını olumsuz etkilediğini belirtmişlerdir. (3) İl eğitim
denetmen ve yardımcıları artan yetki alanı ve iş yükü nedeniyle yeterli zaman bulamadıklarını ifade
etmişlerdir. (4) İl eğitim denetmen ve yardımcılarından beklenen verimlilik için yönetsel düzenlemelerin
yapılması, eğitim programlarının düzenlenmesi ve özlük haklarında iyileştirmelerin yapılması gerektiği
belirtilmiştir.
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 1 |