BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL NASIL EDİNİLİR?

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2012

Öz

Yabancı dil öğreticilerinin, yabancı bir dilin girdilerinin yetişkin öğrenciler tarafından nasıl işletilerek edinildiği konusunda duyarlı kılınması günümüz eğilimlerinin temel boyutlarından biridir. Dil öğretimi/edinimi araştırmalarının sonuçları, her öğrencinin bağımsız olduğunu ve öğrenim/edinim sürecinin karmaşıklığını, öğretmenlerin ise öğretimdeki yaklaşımlarını bu bilgilere dayanarak uygun kararlar almak zorunda olduklarını göstermektedir. Bu çalışmada da bu bakıştan yola çıkarak ikinci bir dilin nasıl edinildiği, başarılı bir dil öğrenimi/edinimi için öğretim sisteminin hangi özellikleri içermesi gerektiği, öğrenme sürecinin nasıl hızlandırılacağı ve öğrencilerin farklı dil becerileri ve öğrenme durumu karşısında öğreticinin nasıl davranması gerektiğinin sorgulanması amaçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler: İkinci Dil Öğrenimi/Edinimi, Aradil Varsayımı, Girdi İşleme Teorisi.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Dil ve Edebiyat
Yazarlar

Mehmet Halit Atlı

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atlı, M. H. (2012). YABANCI DİL NASIL EDİNİLİR?. Firat University Journal of Social Sciences, 22(2).