BibTex RIS Kaynak Göster

11. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERSİNE İLİŞKİN YANILGILARI

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2012

Öz

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersi ilköğretim 8. ve ortaöğretim 11. sınıflarda okutulmaktadır. Bu ders özellikle millî kimliğin oluşumu ve korunmasının gerekliliği gibi ideolojik ve siyasî yönleri ele aldığından içerik olarak diğer tarih derslerinden farklıdır. Dolayısıyla bu dersin öğrencilere öğretilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, 11. sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde yer alan bazı konuların kavranmasında düşmüş oldukları yanılgıları ve eksiklikleri tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde işlenen konuları içeren on sorudan oluşan açık uçlu bir ölçek hazırlanmıştır. Bu ölçek, Samsun il merkezindeki liselerden seçilen on üç ve Amasya il merkezindeki liselerden seçilen on bir olmak üzere toplam yirmi dört lisenin 11. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde işlenen bazı konuları yanlış ya da eksik kavradıkları belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, yanlış kavrama

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Pelin İskender Kılıç

Emine Altunay Şam

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İskender Kılıç, P., & Altunay Şam, E. (2012). 11. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERSİNE İLİŞKİN YANILGILARI. Firat University Journal of Social Sciences, 22(2).