Bu çalışmada, Almanca’nın yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan edebi metinlerin hangi becerileri geliştirdiği ele alınmıştır. Bu bağlamda, çeşitli beceri modelleriyle edebi ve didaktik iletişim modelleri, bilgiye dayalı ‘bottom-up (aşağıdan yukarıya) metodu’ ve ‘deneyime dayalı top-down (yukarıdan aşağıya) metodu’ tanıtılmaktadır. Yabancı dil olarak Almanca’nın öğretiminde edebiyatın kullanılması sayesinde çok önemli beceriler elde edilebilir. Sonuç olarak söz konusu öğretim ve öğrenim hedefleri dilsel, iletişimsel, metinsel/ edebi, duygusal, sosyal, psikolojik, kültürel ve kültürler arası düzlemde kendini göstermektedir. Yabancı dilde verilen edebiyat dersinde öğretmenler dil alıştırmaları, metin çalışmaları, yaratıcılığın geliştirilmesi, kişilik oluşumu ve kültürler arası iletişimin öğretimi gibi olguları birbiriyle ilişkilendirebilmektedir. Edebi metinlerle yapılan çalışmalar, gerek yabancı dilde okuma ve duyduğunu anlama becerisini, gerekse konuşma ve yazma becerisini geliştirmektedir. Ayrıca öğrenciler kendi dünya deneyimlerini de devreye sokarak çeşitli anahtar becerilerini pekiştirebilirler. Anahtar Kelimeler: Edebi öğrenme, öğrenme ve öğretme hedefleri, beceriler, beceri modeli, iletişim modeli.
Bölüm | Dil ve Edebiyat |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 20 Sayı: 2 |