BibTex RIS Kaynak Göster

SANAT EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2010, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, resim-iş ve müzik öğretmenliği öğrencilerinin sanat eğitimine karşı tutumlarım saptayan bir ölçek geliştirmektir. Tutumun farklı boyutlarını içeren 43 maddelik taslak ölçek, 2008–2009 yılı bahar döneminde Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Güzel sanatlar Eğitimi Bölümü’nde okumakta olan 384 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiş ve ölçeğin yapı geçerliği faktör analizi ile incelenmiştir. Bulgulara dayanarak 11 madde ölçekten çıkarılmıştır. Yapılan analizler sonucunda testin 4 boyuttan oluştuğu ortaya çıkmıştır. Geliştirilen örnekle ilgili Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0.90 bulunmuştur. Ölçeğin KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 0.92 olarak bulunmuştur. Bu değerler oldukça yüksek düzeyde gerçekleşmiştir. Çalışma sonucunda geliştirilen ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Sanat Eğitimi, Tutum Ölçeği, Öğretmen Adayları

Yıl 2010, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Abdullah Ayaydın

M. Kayhan Kurtuldu

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ayaydın, A., & Kurtuldu, M. K. (2010). SANAT EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Firat University Journal of Social Sciences, 20(2).