Kurumsallaşma, işletmenin çevresel değişime duyarlılığı sonucunda gelişen
ve bu değişime uyma çabalarıyla oluşan dinamik bir süreçtir. Kurumsallaşma,
işletmenin kişilere bağlı olmadan varlığını devam ettirmesini amaçlarken,
rakiplerine karşı üstünlük sağlamaları açısından oldukça önemlidir.
Küreselleşen dünyada işletmelerin sürdürülebilir rekabet avantajı
sağlayabilmesi ve yaşayabilir hale gelmesi eldeki kaynakları daha etkili, etkin
ve verimli kullanmasına bağlıdır. Bu çalışmanın amacı kurumsallaşma algısının
üretim karşıtı davranışlara etkisinin elde edilen veriler aracılığıyla analiz
edilmesidir. Bu nedenle, Elazığ Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet
göstermekte olan işletmelerde çalışanlardan anket yöntemi ile veri
toplanmıştır. Araştırmada işletmelerin
kurumsallaşma düzeylerini değerlendirmeleri için Apaydın’ın (2008), Şanal’ın
(2011) ve Tavşancı’ nın (2009) çalışmalarından yararlanılarak oluşturulan “kurumsallık
düzeyi belirleme ölçeği” ve Spector vd. tarafından 2006 yılında 33 madde
olarak geliştirilen ve sonrasında 2010 yılında 10 ifadeli kısa formu
oluşturulan “üretkenlik karşıtı davranışlar ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistiki
analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda; kurumsallaşma algısının
üretim karşıtı davranışlar üzerindeki etkisinin beklenilen düzeyde olmadığı
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 29 Sayı: 2 |