Bu çalışma, görsel kimlik
ve marka tasarımı kavramlarının grafik tasarımcı olmaya hazırlanan öğrencilerin
algılamasında metaforlar üretmesini incelemektedir. Bu sorunu ele almak için,
görsel kimlik ve marka tasarımı kavramları üzerine bir araştırma çalışması
yapılmıştır. Bunun yanında öğrencilerin görsel kimlik ve marka tasarımına
ilişkin ürettikleri metaforlar, kategorize edilerek incelenmiştir.
Görsel kimlik, bir kurumu
temsil etmede tanınırlık ve akılda kalıcılık sağlayan görsel unsurların
tümüdür. Kurum kimliğini gösteren ve iletişimi sağlayan görsel kimliktir.
Görsel kimlik kavramı kurum kimliği hedeflerine uygun olarak görülebilen
yapıların, planlanmış bir şekilde kurumun menfaatlerine uygun olarak
oluşturulmasını kapsar.
Marka tasarımı, kurumların
ürün ve hizmetlerini rekabet ortamında diğerlerinden ayırt edilecek şekilde
sembol, simge, isim ve terimlerin tümünü kapsar. Markalar kurumun hedef kitlesi
ile arasındaki iletişimi sağlayan bir araçtır.
Görsel kimlik marka tasarımı metafor algılama müşteri ilişkisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Güzel Sanatlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 29 Sayı: 2 |