Deneyimsel pazarlama, müşterilerin
beş duyu organına da hitap ederek, onlarda unutulması zor hazlar ve duygular
yaşatmak amacıyla gerçekleştirilen pazarlama aktiviteleri olarak değerlendirilmektedir.
Bu çalışmada, Türkiye’de yer alan Telekomünikasyon şirketlerinin uyguladıkları
deneyimsel pazarlama aktivitelerinin kullanıcılar tarafından algılanma
farklılıklarını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu amaçla; deneyimsel pazarlama
ve bileşenleri olan duyusal, duygusal, bilişsel, davranışsal ve ilişkisel
deneyimin, Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom GSM operatörü kullanıcıları
açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla Muğla ilinde yer
alan tüketicilere yönelik alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Alan
araştırmasında veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Anket
uygulamasına 458 tüketici katılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler,
Anova analizi ile değerlendirilmiş ve istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar
elde edilmiştir. Deneyimsel pazarlama ve bileşenleri olan duyusal, duygusal,
bilişsel, davranışsal ve ilişkisel deneyim algılarının Türk Telekom
kullanıcılarında, Turkcell ve Vodafone müşterilerine göre daha yüksek düzeyde olduğu
tespit edilmiştir.
Deneyimsel Pazarlama Deneyimsel Pazarlama Bileşenleri Turkcell Vodafone Türk Telekom
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 30 Sayı: 1 |