Müşteriler
son yıllarda
işletmelerin sundukları ürün ya da hizmetin sadece kendisiyle
ilgilenmemektedir. Çevreye olan duyarlılığın artması ile birlikte, müşteriler
tercihlerini belirlerken işletmenin bir ürünü ya da hizmeti sunarken yeşil uygulamalardan yararlanıp yararlanmadığını da dikkate
almaktadır. Müşterilerin tercihlerini belirleyen bu faktörleri fark eden
işletmeler bu durumu rekabet yönünden ve finansal açıdan avantaj olarak
görmekte; üretim ve pazarlama faaliyetlerinde kullanmaktadır. Bazı işletmeler yeşil
pazarlamayı kurum kültürüne yerleştirmiş ve bu şekilde olması gerektiği için;
bazıları ise sadece rekabet edebilmek ve üzerinde çeşitli sebeplerden ötürü
baskı hissettiği için yapmaktadır.
Çimento
Sanayisi Türkiye’deki en önemli sektörlerden biridir. Hatta dünyada üretim ve
ihracat konusunda söz sahibi ülkeler arasındadır. Ticari olarak bu kadar önemli olmasına
rağmen, hammadde çıkarımından başlayıp nihai alıcısına kadar geçen süreçte
izlenilen yöntemlerdeki eksiklikler sebebi ile çevresel zararın fazla oluşu
sektörün olumsuz yüzünü oluşturmaktadır.
Bu
çalışmada Elazığ ilindeki iki ayrı entegre çimento fabrikası yöneticileriyle
derinlemesine görüşme
tekniği ile veri toplanarak, işletmelerde yeşil pazarlama için neler yapıldığı
ortaya konmaya çalışılmıştır. Çevreyi koruma adına belirtilen alanlarda
düzenlemeler ve iyileştirmeler yapılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 30 Sayı: 1 |