Bu çalışmanın amacı ebeveynlerin çocuklarının gelişim sürecinde ihtiyaç duydukları bilgiye ulaştıkları kaynakları tespit etmek, karşılaştıkları sorun alanlarını ve bu sorun alanlarına ilişkin talep ettikleri eğitim konularını ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda “Ebeveyn ihtiyaç analizi anket formu” ve “Kişisel bilgi formu” kullanılarak 154 ebeveyne ulaşılmıştır. Çalışmanın sonucunda, çocuğun gelişimine ilişkin olarak ebeveynlerin sorun yaşadıkları alanların davranış yönetimi/problemi, psikolojik destek, kardeş ilişkilerini yönetebilme, sağlıklı beslenme alışkanlığını kazandırma, teknoloji bağımlılığı, akademik gelişim, ergenlik sorunları ve sağlık ile ilgili konular olduğuna ulaşılmıştır. İhtiyaç duydukları anne-baba eğitim konuları ise sağlıklı ebeveyn tutumları, iletişim becerileri, davranış yönetimi, uyku düzenini ve tuvalet eğitimini kazandırma, eğitsel rehberlik ve beslenme alanları ile ilgilidir. Ebeveynlerin çocuk eğitiminde kişisel gelişimleri için bilgi edindikleri kaynakların, internet kaynakları, arkadaşlar, kitaplar, öğretmenler, psikolojik danışman/psikolog ve aile büyükleri olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak bu çalışma ile ebeveynlerin bazı konularda daha fazla çocukları ile sorun yaşadıkları ve anne-baba eğitimine gereksinimlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Başta okullarda ve okul öncesi kurumlarında görev yapan öğretmenler, psikolojik danışmanlar olmak üzere ebeveynlere hizmet sunan meslek gruplarına anne-baba eğitimlerinin düzenlenmesinin, bu meslek grupları aracılığıyla ebeveynlerin güçlendirilmesinin sağlanmasının önemli olduğu düşünülmektedir.
Ebeveyn Eğitimi Ebeveynler Ebeveynlik Ebeveyn Ihtiyaç Analizi
The aim of the study is to determine the sources from which parents can access the knowledge they need in the development process of their children, to reveal the problem areas they encounter and the education issues they demand in relation to these problem areas. Accordingly, 154 parents were reached by using the "Parental needs analysis questionnaire form" and "Personal information form". The current study showed that parents had troubles regarding behavioral management / problem, psychological support, sibling relationships, healthy nutrition (for the child), technology addiction, academic development, adolescence problems and health issues. Another finding indicated that the parents needed the education subjects related to healthy parental attitudes, communication skills, behavior management, providing sleep patterns and toilet training, educational guidance, and nutrition. It has been determined that the sources which parents obtain information for their personal development in child education were Internet resources, friends, books, teachers, psychological counselor / psychologist, and family elders. As a result, it was concluded that parents have more problems with their children on some issues and need parent education. It is thought that it is important to organize parent training for professional groups that provide services to parents, especially teachers and counselors working in schools and pre-school institutions, and to empower parents through these professional groups.
Parental Education Parents Parenthood Parental Needs Analysis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 32 Sayı: 1 |