Son yıllarda özellikle yoğun geçen iş yaşamından uzaklaşmak, salgın hastalık riskinden korunmak gibi nedenlerle insanların doğayla iç içe olan konaklama işletmelerine yönelmektedir. Bu sebeple glamping işletmeleri sıklıkla tercih edilmeye başlanmıştır. Kısaca lüks kampçılık olarak adlandırılabilecek glampinglerle ilgili standartların oturmamış olması turizm sektöründe bir belirsizlik yaratmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’deki glamping işletmelerinin sahip olması gereken asgari standartların yerli turistlerin bakış açısına göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Buna bağlı olarak amaca yönelik örnekleme yöntemi kullanılmış ve daha önce Türkiye’de faaliyet gösteren glamping işletmelerinde en az bir kez konaklamış olan 12 katılımcıyla yarı yapılandırılmış çevrimiçi görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerden elde edilen veriler tema kategori ve kodlara ayrılarak betimsel bir analize tabii tutulmuştur. Çalışmada glamping işletmeleri katılımcılar tarafından oda, banyo, mutfak, ortak kullanım alanları, konum, sunulan hizmetler gibi unsurlar bakımından değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların glamping işletmelerinden öncelikli olarak kamp ve lüks deneyimini birleştirecek şekilde konaklama sırasında ihtiyaç duyulacak konforlu yatak, ücretsiz ikram, klima, banyo, havlu gibi ürün ve hizmetleri talep ettiği görülmüştür. Bunun yanı sıra katılımcıların glamping işletmelerinin ağırlıklı olarak organik besinlerden oluşan yeme-içme imkânı, kolay ulaşılabilirlik, güvenli olma, denize sıfır ya da orman konumunda yer alma gibi hizmetleri sunmaları beklentisinde oldukları anlaşılmaktadır.
In recent years, individuals have increasingly sought out accommodation establishments that offer a close connection with nature. This trend is driven by a variety of factors, including a desire to escape the stresses of modern urban life and mitigate risks associated with epidemics. As a result, the popularity of glamping facilities has grown considerably. The lack of standards regarding glamping, which can be briefly called luxury camping, creates uncertainty in the tourism sector. In this study, it is aimed to determine the minimum standards that glamping establishments in Türkiye according to the point of view of domestic tourists. For this purpose, data were collected and analyzed by conducting semi-structured online interviews with participants who had at least one previous glamping experience. In the study, glamping establishments were evaluated in terms of room, bathroom, kitchen, common areas, location etc by glampers. According to this study, it would be appropriate for the glamping establishments in Türkiye to offer the facilities like a comfortable bed, free catering, air conditioning, bathroom, towels etc. that a tourist would need during their stay in their rooms, in a way that would combine the camping and luxury experience. In addition, it can be advantageous if they offer food and beverage opportunities, the food and beverages are predominantly organic, and the businesses are easily accessible, safe and located by the sea or in a forest location.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 33 Sayı: 2 |