Bu
çalışmanın amacı altıncı sınıf öğrencilerinin fene yönelik girişimcilik beceri
düzeylerini belirlemektir. Nicel araştırmaya ait tarama deseni kullanılmıştır. Küme
örnekleme ile çalışmaya 469 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak
“Fen’e Yönelik Girişimcilik Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Kapsam, ölçüt ve
yapı geçerliği çalışması yapılmıştır. “Cronbach Alpha Güvenirlik Katsayısı”
0.86 olarak bulunmuştur. Ölçeğin son hali 14 madde ve üç faktörden oluşmuştur.
Analizler sonucunda, katılımcıların fene yönelik girişimcilik düzeylerinin
“yüksek” düzeyde olduğu bulunmuştur. Ayrıca, deney yapılan derslerde bulunmuş
öğrencilerin girişimcilik puanlarının, derslerinde deney uygulanmayan
öğrencilere göre istatistiksel olarak daha anlamlı olduğu tespit edilmiştir.
Benzer şekilde, bilim şenliğine katılan öğrencilerin girişimcilik puanları
katılmayan öğrencilere göre daha anlamlı bulunmuştur. Sonuç olarak,
girişimcilik puanlarının deney yapan gruplarda fazla çıkması, deneylerin
öğrencileri aktif tutması, bilimsel süreç becerilerini ve iletişimi
artırmasıyla yorumlanabilir. Benzer şekilde bilim şenliğine katılan
öğrencilerin girişimcilik becerilerinin fazla olması, bu şenliğin öğrencilerin
iletişim becerilerini artırdığı şeklinde yorumlanabilir. Bu sonuçlardan
hareketle fen bilimleri öğretmenlerinin derslerinde deney ve gözleme yer
vermesi ve öğrencilerin bir ürün geliştirmesini sağlayacak projeler oluşturması
önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |