Bu çalışmada öğretmen
adaylarının sosyal girişimcilik özellikleri ile problem çözme becerilerinin
hangi değişkenlere göre farklılaştığı ve aralarındaki ilişki incelenmiştir.
İlişkisel tarama modelinde yürütülen çalışma 503 öğretmen adayının katılımıyla
gerçekleştirilmiştir. Çözümleme sonuçlarına göre sosyal girişimcilik ile sosyal
problem çözme arasında orta düzey bir ilişki bulunmuştur. Öğretmen adaylarının
sosyal girişimcilik ve sosyal problem çözme becerileri cinsiyet, sınıf düzeyi, sivil toplum örgütüne üye olma ve daha önce
girişimcilikle ilgili eğitim alma durumuna göre farklılaşmazken, öğrenim
görülen bölüm, sevilen ders grubu, akademik başarı ya da bilişim teknolojileri
yeterlik ve kullanım eğilim durumlarının farklılaşmalara neden olduğu
görülmüştür. Aynı zamanda öğretmen adaylarının sorunları çözme, sorunlarla
ilgili yardım etme / alma, toplumsal ya da çevresel sorunlara duyarlı olma
durumlarına göre de farklılaşmalar bulunmaktadır. Sosyal
girişimcilik özelliği daha yüksek olan öğretmen adayları öğretmen olarak göreve
başladıktan sonra okul yöneticisi olarak çalışmayı daha çok tercih
etmektedirler.
Öğretmen adayı sosyal girişimcilik sosyal problem çözme becerisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |