Bu araştırmanın amacı günlük hayatta sıklıkla kullandığımız “arasında”, “kadar”, “ve”, “veya” kavramlarının matematik sınıflarındaki kullanımlarını incelemektir. Araştırma kapsamında öncelikli olarak iki test geliştirilmiştir. Her iki testte de ilgili kavramların hem günlük hayat hem de matematik sınıflarındaki kullanımlarına ilişkin sorulara yer verilmiştir. Yanlışların matematiksel dilden mi yoksa günlük hayattaki dilden mi kaynaklandığı tespit etmek amacıyla hazırlanan test, 6. sınıfta öğrenim görmekte olan 115 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışma sonunda bu kavramların günlük hayattaki kullanımları ile matematikteki kullanımlarının karşılıklı olarak birbirini etkilediği ve bilimsel olarak yapılandırılamamasının matematik öğretimi açısından sorunlar doğurabileceği görülmüştür. Öğretmenler ve öğretmen adaylarının kelimelerin kullanımlarından kaynaklanan yanlışlara ilişkin bilgilendirilmeleri önerilmiştir.
The aim of this study was to investigate how “between”, “from … to…”, “and”, “or” concepts are constructed in mathematics classrooms which are always used in daily life. Within the context of the study, two tests were developed. Students were directed questions belong to use of concepts both, daily life and mathematics. The tests, which were developed to determine whether the mistakes were caused by the mathematical language or the language of daily life, were applied to 115 6th grade students. The results revealed that the use of these concepts in daily life and their use in mathematics mutually affect each other and that the fact that they cannot be structured scientifically may cause problems in mathematics teaching. Teachers and teacher candidates were suggested to be aware of mistakes which were caused by the use of words/concepts.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |