Amaç: Bu araştırma; çocuk hastalıkları kliniklerinde çalışan hemşirelerin vücut sıcaklığı ölçümü, vücut sıcaklığı verilerinin değerlendirilmesi ve değerlendirmeye yönelik uygun hemşirelik girişiminin yapılmasına ilişkin bilgi ve uygulamalarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirildi.
Yöntem: Araştırma Eylül 2013-Mayıs 2014 tarihleri arasında araştırmacının izin aldığı özel, eğitim-araştırma ve üniversite hastanelerinde gerçekleştirildi. Hedef kitledeki birey sayısı (evren) doğrultusunda evreni temsil edecek örneklem sayısı minimum 152 bulundu. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan ve uzman görüşleri doğrultusunda düzenlenen anket formu ile çalışmaya katılmayı kabul eden 167 hemşireden elde edildi. İstatistiksel analizlerde Number Cruncher Statistical System (NCSS) 2007& Power Analysis and Sample Size (PASS) 2008 Statistical Software programı kullanıldı.
Bulgular: Ateşli çocuklara uygulanması gereken ilk 3 girişim değerlendirildiğinde örneklem grubunun %35.9’u antipiretik verilmesi, %45.5’i ılık uygulama yapılması, %36.5’i vücut sıcaklığı kontrolünün yapılması gerektiğini ifade etti. Hemşirelerin çalışma yılı arttıkça ateş ve ateş yönetimine ilişkin bilgi düzeyinin arttığı (F=2.617; p=0.043) görüldü. Hemşirelerin çalıştıkları kurum ile ünitede ateşli çocuğa doğru yaklaşım uygulama durumu arasında istatiksel olarak anlamlı ilişki (F=4.392; p=0.14) olduğu bulundu. Özel hastanelerde ateşli çocuğa uygulanan doğru yaklaşım puanının diğer hastanelere göre daha yüksek olduğu belirlendi. Bunun yanında hemşirelerin çalıştıkları kurumlara göre bireysel olarak sahip oldukları ateş/ateş yönetimine ilişkin bilgi puanları arasında istatiksel fark (F=0.651; p=0.523) bulundu.
Sonuç: Sonuç olarak hemşirelerin ateş yönetiminde bilgi ve yaklaşım durumlarının ortalamanın üzerinde olduğu ancak halen eğitim gereksinimlerinin olduğu, hemşirelerin yaklaşımlarını daha çok kurum politikalarının etkilediği belirlendi. Bu doğrultuda hemşirelerin ateş yönetimi ve ateşli hastaya yaklaşım konusunda bilgilerini artırmak, olumlu davranışlarını güçlendirmek için eğitime gereksinim duydukları düşünüldü.
Anahtar Kelimeler: Ateş, ateş yönetimi, çocuk, hemşire.
Aim: This descriptive study is conducted with the aim of defining the pediatric nurses’ knowledge and approach towards body temperature measurement, body temperature data evaluation and the appropriate aporoaches based on the data evaluation.
Method: Research is conducted between September, 2013- May, 2014 and data was collected in allowed private, educational-research and university hospitals. The number of samples was found minimum 152 by used in order to represent the universe. The questionnaire prepared by researchers is corrected through the expert opinions in order to collect data. Data collected from 167 nurses who accept to participate in this study and analysed by Number Cruncher Statistical System (NCSS) 2007 & Power Analysis and Sample Size (PASS) 2008 Statistical Software programme.
Results: When the first three attempts for febril children is asked to nurses; they indicate to use antipyretics (35.9%), to apply warmwater (45.5%) and to be needed body tempreature control (36.5%). The nurses’ knowledge level on fever and fever management is more improved due to working year (F=2.617; p=0.043). There is a statistically significant correlation between nurses’ working institution and department (F=4.392; p=0.14). It is also determined that in private hospitals, the score of appropriate approach is higher than other hospitals. Furthermore, according to nurses’ working institution, there is no significant diff erence between their individual knowledge score on fever/fever management (F=0.651; p=0.523).
Conclusion: In conclusion, it is determined that nurses’ knowledge on fever management and approach towards fever is enough even above the average, but they are still need education about fever management and nurses’ approach is predominantly aff ected by the institution policy. In this direction, it is concluded that to increase nurses’ knowledge on fever management and approach toward febril patient, and enhance the positive attitudes, the education is needed.
Keywords: Fever, fever management, child, nurse.
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 1 |