DOI: 10.26650/FNJN420577
Amaç: Bu çalışma, sağlıkla ilgili
bölümlerde okuyan öğrencilerin kültürel duyarlılık düzeylerini ve bazı ilişkili
faktörleri belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Araştırma kesitsel tipte yapıldı.
Araştırmanın evrenini, bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesi
hemşirelik bölümü, fizik tedavi ve rehabilitasyon yüksekokulu ve tıp
fakültesinde öğrenim gören 1. ve 4. sınıfta okuyan 1127 öğrenci oluşturdu.
Örneklemi, araştırmaya katılmayı kabul eden 523 öğrenci oluşturdu. Araştırmanın
verileri tanıtıcı bilgi formu ve Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ile toplandı.
Verilerin analizinde sayı, yüzdelik dağılımları, ortalama, standart sapma, t
testi, tek yönlü varyans analizi kullanıldı.
Bulgular: Çalışmada, öğrencilerin yaş
ortalamasının 21.15±2.3 olduğu, %68.8’nin kadın ve %50.3’ünün 4. sınıfta olduğu
belirlendi. Ayrıca %48.2’si hemşirelik bölümü, %32.3’ü tıp fakültesi ve %19.5’i
ise fizik tedavi ve rehabilitasyon öğrencisiydi. Öğrencilerin kültürlerarası
duyarlılık puan ortalamasının 3.88±0.64 olduğu belirlendi. Kız öğrencilerin,
farklı kültürden insanlarla etkileşimi olanların, eğitimleri süresince
mesleklerine ilişkin görüşleri pozitif yönde değişenlerin, yurt dışı öğrenci
değişim programlarına katılmak isteyen ve yabancı dil bilenlerin kültürel
duyarlılıklarının daha yüksek olduğu belirlendi (p<0.05).
Sonuç: Bu çalışmada; öğrencilerin kültürel
duyarlılığı iyi düzeyde bulundu. Ayrıca cinsiyet, farklı kültürden insanlarla
etkileşim içinde olma, öğrenci değişim programlarına katılmak isteme ve yabancı
dil bilme değişkenleri kültürel duyarlılıkla ilişkili bulundu. Bu sonuçlara
dayanarak; öğrencilerin farklı kültürlerden gelen bireylerle etkileşimde
bulunabilecekleri fırsatlar yaratılması, dil yeterliliğinin geliştirilmesi için
desteklenmesi ve yurt dışı öğrenci değişim programlarına daha fazla öğrenci
katılımının sağlanması için işbirliklerin artırılması önerilebilir.
Cite this article as: Korkmaz-Aslan, G.,
Kartal, A., Turan, T., Taşdemir-Yiğitoğlu, G. ve Kayan, S. (2019).
Intercultural sensitivity of university students studying at health-related
departments and some associated factors. FNJN Florence Nightingale Journal of
Nursing, 27(2): 188-200.
Fizik tedavi ve rehabilitasyon hemşirelik kültürlerarası duyarlılık tıp üniversite öğrencisi
DOI: 10.26650/FNJN420577
Aim: This study was carried out to
determine cultural sensitivity levels and affecting factors among the students
who were studying at health-related departments.
Method: The study had a cross-sectional
design. The universe of the study consisted of 1127 students who were studying
at 1st and 4th years in nursing department of institute of health sciences,
school of physical therapy and rehabilitation and medical faculty of a state
university. 523 students who agreed to participate in the study and who were
attending school on the day of data collection constituted the sample of the
study. The data of the study were collected using a socio-demographic data form
and Intercultural Sensitivity Scale. Descriptive statistics were used in data
analysis. In addition, t test was used in paired groups, and one-way variance
analysis (ANOVA) was used in more than two groups.
Results: The mean score of the students
from Intercultural Sensitivity Scale was found to be 3.88±0.64. It was
determined that cultural sensitivity was higher among the students who had
interaction with people from different cultures, whose opinions about their
jobs changed positively during their education, who wanted to attend student
exchange programs and who spoke a foreign language (p<0.05).
Conclusion: In this study, the cultural
sensitivity level of the students was found to be at a good level. In addition,
gender, interaction with people from different cultures, participation in
student exchange programs and knowledge of a foreign language were found to
have a bearing on cultural sensitivity. Based on these results, the promotion
of collaborations which would create opportunities allowing students to
interact with individuals from different cultures might be offered. This would
support them in the improvement of their language qualifications and would
enable participation of more students in student exchange programs abroad.
Cite this article as: Korkmaz-Aslan, G.,
Kartal, A., Turan, T., Taşdemir-Yiğitoğlu, G. ve Kayan, S. (2019).
Intercultural sensitivity of university students studying at health-related
departments and some associated factors. FNJN Florence Nightingale Journal of
Nursing, 27(2): 188-200.
Intercultural sensitivity medicine nursing physical therapy and rehabilitation university students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 2 |