BibTex RIS Kaynak Göster

Tekirdağ Merkez İlköğretim Okullarındaki Sınıf Öğretmenlerinin Okul Sağlığı Uygulamalarının İncelenmesi

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 61, 33 - 40, 16.09.2014

Öz

Amaç: Çal›flma, s›n›f ö¤retmenlerinin okul sa¤l›¤› konusundaki e¤itim durumlar›n› ve okul sa¤l›¤› hizmetleri kapsam›nda
yapt›klar› uygulamalar› belirlemek amac›yla gerçeklefltirildi.
Yöntem: Örneklemi oluflturan 11 okuldan görev yapan tüm s›n›f ö¤retmenleri (n=150) ile ayn› okullar›n yöneticileri çal›flmaya
al›nd›. Veriler s›n›f ö¤retmenleri ve yöneticiler için haz›rlanan 2 ayr› anket formu ile topland›. Verilerin de¤erlendirilmesinde
say› ve yüzdelik da¤›l›mlar ve ki-kare testi uyguland›.
Bulgular: Tekirda¤ ‹l Merkezi'ndeki ilkö¤retim okullar›nda görevli s›n›f ö¤retmenlerinin %84.7'sinin okul sa¤l›¤› konusunda
e¤itim almad›¤›, %96.6's›n›n mezun olduklar› okullarda verilen okul sa¤l›¤› e¤itimini yeterli bulmad›klar›, %43.3'ünün
ö¤rencilerini ergenlik dönemi hakk›nda bilgilendirdikleri, %30.5'inin çocuk sa¤l›¤› konusunda e¤itim almak istedikleri ve en
çok yap›lan uygulaman›n kaza ve yaralanma durumlar›nda %26.5 ile aileye haber vermek oldu¤u saptand›.
Anahtar Kelimeler: Okul sa¤l›¤›, okul sa¤l›¤› hizmetleri, ilkö¤retim okulu, ö¤retmen.

Kaynakça

  • Ak, fi., Çelen, Ü., Özen Y., Tabak, R., S., Piyal, B. (2006). Ankara merkez ilçeler ilköğretim okulları çalıflanları- nın sağlık davranıflları. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 5 (2): 83-93.
  • Arslan, S. ve ark (1998). Aile Sağlığı Programı Eğitici Dos- yası. T Cem (Ed). SB. Ana Çocuk Sağlığı Aile Planlaması Genel Müdürlüğü Basımevi, Ankara, 112-119.
  • Bakırcı, M. Ç. (1997). İlkokul öğretmenlerine sağlık konu- sunda verilen hizmet içi eğitimin öğrencilerin sağlık bilgisi- ne etkisi.Yayınlanmamıfl Uzmanlık Tezi, Marmara Üniversite- si Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1-5, 8-10.
  • Berberoğlu, U., Eskiocak, M., Ekuklu, G., Saltık, A. (2002). Edirne il merkezindeki kamu ilköğretim okullarında çevre sağlığının değerlendirilmesi. Uluslararası Çevre ve Çocuk Sağlığı Sempozyumu Kitabı, Çizgi Tanıtım ve Matbaacılık Ltd. fiti., İstanbul, 283-287.
  • Bulduk, S. (2002). Okul sağlığı hemflireliğinin durumu ve ifl- levsel boyutu. Yayınlanmamıfl Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 6-17.
  • Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE) Kayıtları (2003), http://www.die.gov.tr (15.09.2003).
  • Dirican, R., Bilgel, N. (1993). Halk Sağlığı (Toplum Hekim- liği). 2. Baskı., Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa, 405- 417.
  • Hanlon J. J. (1988). Principles of Publich Health Adminis- tration. 3th ed., Temple Univ. School of Medicine, Philla- delphia, 485-492.
  • Koç, S. (1997). Okul sağlığını gelifltirme programlarında öğ- retim araç ve yöntemlerinin etkinliği. Yayınlanmamıfl Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 4-10,12-14.
  • Maenpaa T., Astedt-Kurki, P. (2008). Cooperation between parents and school nurses in primary school; parent's percep- tions. Scand J Caring Sci, 22: 86-92
  • Nakou, S. (1999). Engelli Okul Çocuğunun Sorunları. Okul Sağlığı Kongresi, 13-17 Ekim, İstanbul.
  • Pekcan, H. (1997). Okul Sağlığı. Bertan, M., Güler, Ç. (Eds.). Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Günefl Kitabevi, Ankara, 210-223.
  • Polat, H. (1998). Ankara merkez ilçelerindeki okulların çevre sağlığı yönünden incelenmesi. Yayınlanmamıfl Uzmanlık Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Supramaniam, A. ve ark (2000). Altındağ merkez sağlık oca- ğı bölgesindeki 5 ilköğretim okulunda okul sağlığı uygulama- larının değerlendirilmesi. Yayınlanmamıfl intörn arafltırma ra- poru, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, Ankara, 1-2, 5-19. Spradley, B. W., Allander, J. A. (1996). Community Health Nursing: Concept and Practice. 4th ed., Lippincott, 415-433. fiahin, F. (2002). Okul sağlığı. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, Haziran.
  • Tokuç, B., Berberoğlu, U. (2007). Edirne merkez ilçe ilköğ- retim okullarında çalıflan öğretmenlerde sağlığı gelifltirici dav- ranıfllar. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6 (6): 421-425.
  • Yılmazer, T. (2001). Okullarda Sağlık Eğitimi. 2. Uluslarara- sı Adolesan ve Sorunları Kongresi, 27-30 Eylül, Ankara.
  • İstanbul Hıfzıssıhha Enstitüsü (İHE) (2007). Umumi Hıfzıs- sıhha Yasası (24.04.1930), http://istanbul.rshm.gov.tr (09.12.2007).
Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 61, 33 - 40, 16.09.2014

Öz

Kaynakça

  • Ak, fi., Çelen, Ü., Özen Y., Tabak, R., S., Piyal, B. (2006). Ankara merkez ilçeler ilköğretim okulları çalıflanları- nın sağlık davranıflları. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 5 (2): 83-93.
  • Arslan, S. ve ark (1998). Aile Sağlığı Programı Eğitici Dos- yası. T Cem (Ed). SB. Ana Çocuk Sağlığı Aile Planlaması Genel Müdürlüğü Basımevi, Ankara, 112-119.
  • Bakırcı, M. Ç. (1997). İlkokul öğretmenlerine sağlık konu- sunda verilen hizmet içi eğitimin öğrencilerin sağlık bilgisi- ne etkisi.Yayınlanmamıfl Uzmanlık Tezi, Marmara Üniversite- si Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1-5, 8-10.
  • Berberoğlu, U., Eskiocak, M., Ekuklu, G., Saltık, A. (2002). Edirne il merkezindeki kamu ilköğretim okullarında çevre sağlığının değerlendirilmesi. Uluslararası Çevre ve Çocuk Sağlığı Sempozyumu Kitabı, Çizgi Tanıtım ve Matbaacılık Ltd. fiti., İstanbul, 283-287.
  • Bulduk, S. (2002). Okul sağlığı hemflireliğinin durumu ve ifl- levsel boyutu. Yayınlanmamıfl Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 6-17.
  • Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE) Kayıtları (2003), http://www.die.gov.tr (15.09.2003).
  • Dirican, R., Bilgel, N. (1993). Halk Sağlığı (Toplum Hekim- liği). 2. Baskı., Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa, 405- 417.
  • Hanlon J. J. (1988). Principles of Publich Health Adminis- tration. 3th ed., Temple Univ. School of Medicine, Philla- delphia, 485-492.
  • Koç, S. (1997). Okul sağlığını gelifltirme programlarında öğ- retim araç ve yöntemlerinin etkinliği. Yayınlanmamıfl Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 4-10,12-14.
  • Maenpaa T., Astedt-Kurki, P. (2008). Cooperation between parents and school nurses in primary school; parent's percep- tions. Scand J Caring Sci, 22: 86-92
  • Nakou, S. (1999). Engelli Okul Çocuğunun Sorunları. Okul Sağlığı Kongresi, 13-17 Ekim, İstanbul.
  • Pekcan, H. (1997). Okul Sağlığı. Bertan, M., Güler, Ç. (Eds.). Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Günefl Kitabevi, Ankara, 210-223.
  • Polat, H. (1998). Ankara merkez ilçelerindeki okulların çevre sağlığı yönünden incelenmesi. Yayınlanmamıfl Uzmanlık Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Supramaniam, A. ve ark (2000). Altındağ merkez sağlık oca- ğı bölgesindeki 5 ilköğretim okulunda okul sağlığı uygulama- larının değerlendirilmesi. Yayınlanmamıfl intörn arafltırma ra- poru, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, Ankara, 1-2, 5-19. Spradley, B. W., Allander, J. A. (1996). Community Health Nursing: Concept and Practice. 4th ed., Lippincott, 415-433. fiahin, F. (2002). Okul sağlığı. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, Haziran.
  • Tokuç, B., Berberoğlu, U. (2007). Edirne merkez ilçe ilköğ- retim okullarında çalıflan öğretmenlerde sağlığı gelifltirici dav- ranıfllar. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6 (6): 421-425.
  • Yılmazer, T. (2001). Okullarda Sağlık Eğitimi. 2. Uluslarara- sı Adolesan ve Sorunları Kongresi, 27-30 Eylül, Ankara.
  • İstanbul Hıfzıssıhha Enstitüsü (İHE) (2007). Umumi Hıfzıs- sıhha Yasası (24.04.1930), http://istanbul.rshm.gov.tr (09.12.2007).
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm ARAŞTIRMA YAZILARI
Yazarlar

Ülfiye Çelikkalp

Yayımlanma Tarihi 16 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 61

Kaynak Göster

APA Çelikkalp, Ü. (2014). Tekirdağ Merkez İlköğretim Okullarındaki Sınıf Öğretmenlerinin Okul Sağlığı Uygulamalarının İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing, 16(61), 33-40.
AMA Çelikkalp Ü. Tekirdağ Merkez İlköğretim Okullarındaki Sınıf Öğretmenlerinin Okul Sağlığı Uygulamalarının İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. Eylül 2014;16(61):33-40.
Chicago Çelikkalp, Ülfiye. “Tekirdağ Merkez İlköğretim Okullarındaki Sınıf Öğretmenlerinin Okul Sağlığı Uygulamalarının İncelenmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 16, sy. 61 (Eylül 2014): 33-40.
EndNote Çelikkalp Ü (01 Eylül 2014) Tekirdağ Merkez İlköğretim Okullarındaki Sınıf Öğretmenlerinin Okul Sağlığı Uygulamalarının İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing 16 61 33–40.
IEEE Ü. Çelikkalp, “Tekirdağ Merkez İlköğretim Okullarındaki Sınıf Öğretmenlerinin Okul Sağlığı Uygulamalarının İncelenmesi”, Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 16, sy. 61, ss. 33–40, 2014.
ISNAD Çelikkalp, Ülfiye. “Tekirdağ Merkez İlköğretim Okullarındaki Sınıf Öğretmenlerinin Okul Sağlığı Uygulamalarının İncelenmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 16/61 (Eylül 2014), 33-40.
JAMA Çelikkalp Ü. Tekirdağ Merkez İlköğretim Okullarındaki Sınıf Öğretmenlerinin Okul Sağlığı Uygulamalarının İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2014;16:33–40.
MLA Çelikkalp, Ülfiye. “Tekirdağ Merkez İlköğretim Okullarındaki Sınıf Öğretmenlerinin Okul Sağlığı Uygulamalarının İncelenmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 16, sy. 61, 2014, ss. 33-40.
Vancouver Çelikkalp Ü. Tekirdağ Merkez İlköğretim Okullarındaki Sınıf Öğretmenlerinin Okul Sağlığı Uygulamalarının İncelenmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2014;16(61):33-40.