BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinde Bir Davranış Biçimi Olarak Atılganlık Düzeyi

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 62, 90 - 96, 16.09.2014

Öz

Giriş: Atılganlık kişinin kendi görüşlerini, tutumlarını hislerini, doğrularını, aşırı sıkıntı duymadan ve diğerlerinin doğrularını reddetmeden dürüstçe anlatabilmektir. Atılganlık eğitimi, kişiye ne istediğini sormayı, çeşitli durumlarda bir tavır almayı ve başkalarının haklarına saygı duyarken isteklerini elde etmek için belirli faaliyetlerde bulunmayı öğretir. Yöntem: Bu çalışma Hemşirelik yüksekokulunda okuyan öğrencilerin atılganlık düzeylerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı bir şekilde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 309 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Rathus Atılganlık Envanteri ve Görüşme Formu kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada öğrencilerin % 66.3‘ünün atılgan olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Ayaz, Ş. (2002). Hemşirelerin benlik saygısı ve atılganlık dü- zeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniver- sitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 36-50.
  • Bal, Ü. (2003). Hastanede çalışan hemşire ve diğer bayan sağlık personelinin benlik saygıları ve atılganlık düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 84-96.
  • Batmaz, M. ve ark (1999). İ.Ü. Meslek Yüksekokulları Hem- şirelik programı son sınıf öğrencilerinin atılganlık düzeyi ve benlik saygısının araştırılması. Hemşirelik Bülteni, XI(43-44): 174-183.
  • Begley, M. G., Glacken, M. (2004). Irish nursing students’ changing levels of assertiveness during their pre-registration programme. Nurse Education Today, 24: 501-510.
  • Buzlu, S. (1999). Hemşirelerde girişkenlik hakları ve beden dili. Hemşirelik Bülteni, XI(43-44): 337-344.
  • Buzlu, S. (2006). Hemşirelik öğrencilerinde girişkenlik eğiti- minin değerlendirilmesi. Hemşirelik Dergisi XIV(56): 17-26. Dökmen, Ü. (1994). İletişim çatışmaları ve empati. Sistem yayıncılık, 135-175.
  • Kahriman, İ. (2005). Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin benlik saygıları ve atılgan- lık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Cum- huriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9(1): 24-32.
  • Kutlu, Y. ve ark (1994). İstanbul Üniversitesi Florence Nigh- tingale Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin 4 yıllık eğitim süreci içindeki atılganlık düzeyi ve benlik saygılarının araştı- rılması. 4. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Kitabı, Kıbrıs. 229-233.
  • Lin, Y. R. ve ark (2004). Evaluation of assertiveness trai- ning program on nursing and medical students’ assertiveness, self esteem, and interpersonal communication satisfaction. Nurse Education Today, 24: 656-665.
  • Onyeizugbo, E. (2003). Diverse Population: Effects of Gen- der, Age and Education on Assertiveness in a Nigerian Samples: Psychology of Women Quarterly, 27(1): 12.
  • Özcan, A. (1996). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Saray Medikal Yayıncılık, 173-174.
  • Sever, A. D. ve ark (1993). İ.Ü. Florence Nightingale Hem- şirelik Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekoku- lu Hemşirelik bölümü öğrencilerinin benlik saygıları ve ruh- sal durumlarının araştırılması. Hemşirelik Bülteni, 7: 95-101. Suzıkı ve ark (2006). Assertiveness affecting burnout of no- vice nurses at University Hospitals. Japan Journal of Nursing Science, 3(2): 93.
  • Tanığ, Y. (1993a). Assertivite ve hemşirelik. Hemşirelik Bül- teni, VI(27): 71-78.
  • Tanığ, Y. (1993b). Assertivite eğitiminde hemşirenin rolü. Hemşirelik Bülteni, VII(29): 79-88.
  • Terakye, G. (1998). Hasta Hemşire İlişkileri. 5. Baskı, Zirve Ofset, Ankara, 134.
  • Tımmıs, F., Mccabe, C. (2005). How assertive are nurses in the workplace? A preliminary pilot study. Journal of Nursing Management, 13: 61-67.
  • Yılmaz, S. (2000). Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin benlik saygısı ve atılganlık düzeyi arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 4-15, 18-36.
  • Voltan, N. (1980). Rathus Atılganlık Envanteri geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Psikoloji Dergisi, 10: 23-25.
  • Yılmaz, S. (2005). Atılganlık eğitiminin hemşirelik öğrencile- rinin atılganlık düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üni- versitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 6-20, 35-44.
Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 62, 90 - 96, 16.09.2014

Öz

Kaynakça

  • Ayaz, Ş. (2002). Hemşirelerin benlik saygısı ve atılganlık dü- zeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniver- sitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 36-50.
  • Bal, Ü. (2003). Hastanede çalışan hemşire ve diğer bayan sağlık personelinin benlik saygıları ve atılganlık düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 84-96.
  • Batmaz, M. ve ark (1999). İ.Ü. Meslek Yüksekokulları Hem- şirelik programı son sınıf öğrencilerinin atılganlık düzeyi ve benlik saygısının araştırılması. Hemşirelik Bülteni, XI(43-44): 174-183.
  • Begley, M. G., Glacken, M. (2004). Irish nursing students’ changing levels of assertiveness during their pre-registration programme. Nurse Education Today, 24: 501-510.
  • Buzlu, S. (1999). Hemşirelerde girişkenlik hakları ve beden dili. Hemşirelik Bülteni, XI(43-44): 337-344.
  • Buzlu, S. (2006). Hemşirelik öğrencilerinde girişkenlik eğiti- minin değerlendirilmesi. Hemşirelik Dergisi XIV(56): 17-26. Dökmen, Ü. (1994). İletişim çatışmaları ve empati. Sistem yayıncılık, 135-175.
  • Kahriman, İ. (2005). Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin benlik saygıları ve atılgan- lık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Cum- huriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9(1): 24-32.
  • Kutlu, Y. ve ark (1994). İstanbul Üniversitesi Florence Nigh- tingale Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin 4 yıllık eğitim süreci içindeki atılganlık düzeyi ve benlik saygılarının araştı- rılması. 4. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Kitabı, Kıbrıs. 229-233.
  • Lin, Y. R. ve ark (2004). Evaluation of assertiveness trai- ning program on nursing and medical students’ assertiveness, self esteem, and interpersonal communication satisfaction. Nurse Education Today, 24: 656-665.
  • Onyeizugbo, E. (2003). Diverse Population: Effects of Gen- der, Age and Education on Assertiveness in a Nigerian Samples: Psychology of Women Quarterly, 27(1): 12.
  • Özcan, A. (1996). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Saray Medikal Yayıncılık, 173-174.
  • Sever, A. D. ve ark (1993). İ.Ü. Florence Nightingale Hem- şirelik Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekoku- lu Hemşirelik bölümü öğrencilerinin benlik saygıları ve ruh- sal durumlarının araştırılması. Hemşirelik Bülteni, 7: 95-101. Suzıkı ve ark (2006). Assertiveness affecting burnout of no- vice nurses at University Hospitals. Japan Journal of Nursing Science, 3(2): 93.
  • Tanığ, Y. (1993a). Assertivite ve hemşirelik. Hemşirelik Bül- teni, VI(27): 71-78.
  • Tanığ, Y. (1993b). Assertivite eğitiminde hemşirenin rolü. Hemşirelik Bülteni, VII(29): 79-88.
  • Terakye, G. (1998). Hasta Hemşire İlişkileri. 5. Baskı, Zirve Ofset, Ankara, 134.
  • Tımmıs, F., Mccabe, C. (2005). How assertive are nurses in the workplace? A preliminary pilot study. Journal of Nursing Management, 13: 61-67.
  • Yılmaz, S. (2000). Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin benlik saygısı ve atılganlık düzeyi arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 4-15, 18-36.
  • Voltan, N. (1980). Rathus Atılganlık Envanteri geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Psikoloji Dergisi, 10: 23-25.
  • Yılmaz, S. (2005). Atılganlık eğitiminin hemşirelik öğrencile- rinin atılganlık düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üni- versitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 6-20, 35-44.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm ARAŞTIRMA YAZILARI
Yazarlar

Leyla Küçük

Sevim Buzlu Bu kişi benim

Gülbeyaz Can Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 62

Kaynak Göster

APA Küçük, L., Buzlu, S., & Can, G. (2014). Hemşirelik Öğrencilerinde Bir Davranış Biçimi Olarak Atılganlık Düzeyi. Florence Nightingale Journal of Nursing, 16(62), 90-96.
AMA Küçük L, Buzlu S, Can G. Hemşirelik Öğrencilerinde Bir Davranış Biçimi Olarak Atılganlık Düzeyi. Florence Nightingale Journal of Nursing. Eylül 2014;16(62):90-96.
Chicago Küçük, Leyla, Sevim Buzlu, ve Gülbeyaz Can. “Hemşirelik Öğrencilerinde Bir Davranış Biçimi Olarak Atılganlık Düzeyi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 16, sy. 62 (Eylül 2014): 90-96.
EndNote Küçük L, Buzlu S, Can G (01 Eylül 2014) Hemşirelik Öğrencilerinde Bir Davranış Biçimi Olarak Atılganlık Düzeyi. Florence Nightingale Journal of Nursing 16 62 90–96.
IEEE L. Küçük, S. Buzlu, ve G. Can, “Hemşirelik Öğrencilerinde Bir Davranış Biçimi Olarak Atılganlık Düzeyi”, Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 16, sy. 62, ss. 90–96, 2014.
ISNAD Küçük, Leyla vd. “Hemşirelik Öğrencilerinde Bir Davranış Biçimi Olarak Atılganlık Düzeyi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 16/62 (Eylül 2014), 90-96.
JAMA Küçük L, Buzlu S, Can G. Hemşirelik Öğrencilerinde Bir Davranış Biçimi Olarak Atılganlık Düzeyi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2014;16:90–96.
MLA Küçük, Leyla vd. “Hemşirelik Öğrencilerinde Bir Davranış Biçimi Olarak Atılganlık Düzeyi”. Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 16, sy. 62, 2014, ss. 90-96.
Vancouver Küçük L, Buzlu S, Can G. Hemşirelik Öğrencilerinde Bir Davranış Biçimi Olarak Atılganlık Düzeyi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2014;16(62):90-6.