Amaç: Bu araştırma; hemşirelik öğrencilerinin sınav kaygısı düzeylerini ve bunu etkileyen etmenleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı. Yöntem: Araştırmanın evrenini 2006-2007öğretim yılında bir Hemşirelik Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrenciler oluşturdu (n=482). Araştırmanın örneklemini, kredisi en fazla olan uygulamalı ders alan, çalışmaya katılmaya istekli olan öğrenciler oluşturdu (n=385). Araştırmada; öğrencilerin bireysel özelliklerini ve sınav kaygısı düzeylerini etkileyebilecek etmenleri içeren “Bilgi Formu”, Baltaş A. tarafından geliştirilen “Sınav Kaygısı Ölçeği” kullanıldı. Veriler bu derslerin bitirme sınavlarından 10-20dk. önce araştırmacılar tarafından toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde sayısal ve yüzdelik dağılımlar, korelasyon katsayıları, varyans analizi ve Post-Hoc önemlilik testleri kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin bireysel özellikleri ve sınav kaygısı puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken; eğitimle ilgili kaygı veren durumlarla başetmede kendisini oldukça yetersiz ya da yetersiz bulan, sınavdan başarılı olmak isteyen, çalışma ortamının sınav başarısını etkilediğini düşünen öğrencilerin sınav kaygısı puanlarının yüksek olduğu görüldü ve istatistiksel açıdan ileri derecede anlamlı bir fark olduğu saptandı (p≤0.01). Sonuç: Araştırma bulgularımız, bir hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin sınav kaygısı düzeylerini göstermektedir. Öğrencilerin sınav kaygısı puanları değerlendirildiğinde; sınavlara gereğinden çok daha fazla değer verdikleri ve sınav öncesi heyecanlandıkları; bunu etkileyen etmenlerle başetme düzeyleri arttıkça kaygı puanlarının düştüğü saptandı. Bu bulguların hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin sınav kaygılarını kontrol etmede bir rehber olacağı düşünülmektedir.
Hemşirelik Yüksekokulu öğrencisi sınav kaygısı etkileyen etmenler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 1 |