Amaç: Çalışma, Atatürk Üniversitesi son sınıf öğrencilerinin aileden ve arkadaştan algıladıkları sosyal destek ile benlik saygısı durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu çalışma, Atatürk Üniversitesi’nde son sınıf öğrencisi olarak öğrenim gören 3522 öğrenci üzerinde tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Örneklem büyüklüğü 1251 olarak hesaplanmıştır. Bu sayı tabakalı rasgele örneklem yöntemi uygulanarak, öğrenci mevcuduna göre fakültelere ve sınıf tabakalarına orantılanmış ve her sınıftan görüşülecek öğrenci sayısı bulunmuştur. Öğrencilerden 41’i vakitsizlik nedeniyle çalışmaya katılmak istememiş, gönüllü olarak çalışmaya katılan 1210 öğrenci çalışma kapsamına alınmıştır. Verilerin toplanmasında öğrencilerin tanıtıcı özelliklerini içeren soru formu, aile ve arkadaştan algılanan sosyal destek ölçekleri ve benlik saygısı ölçeği kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin aileden algılanan sosyal destek puan ortalamaları 13.51±4.91, arkadaştan algılanan sosyal destek puan ortalamaları 14.40±4.56; benlik saygısı puan ortalamaları ise 69.93±15.82 olduğu belirlenmiştir. Sosyal destek ve benlik saygısının ailenin ekonomik durumu, ebeveynlerin eğitim seviyeleri, ebeveynlerin hayatta olması ve öğrencinin ikamet ettiği yer gibi değişkenlerden etkilendiği saptanmıştır. Sonuç: Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin arkadaşlarından algıladıkları sosyal destek puanları ile benlik saygısı puanları arasında ilişki olduğu belirlenmiştir. Dolayısıyla bu ilişki, aileden uzakta, vaktinin çoğunu arkadaşları ile geçiren üniversite öğrencileri için önemli bir sonuçtur.
Aile ve arkadaştan algılanan sosyal destek benlik saygısı üniversite öğrencileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA YAZILARI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3 |