Bu çalışma Beden Eğitimi ve Spor bölümünde eğitim alan
öğrencilerin küreselleşmeyi algılama düzeylerinin çeşitli
değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nicel
araştırma türünde olan bu çalışma için genel tarama
yaklaşımlarından biri olan ilişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışma grubunu; 2018-2019 yılında bir
devlet üniversitesinde eğitim gören bireyden 145 kadın,
255 erkek toplamda 400 gönüllü birey oluşturmuştur.
Grup oluşumu, seçkisiz olmayan örnekleme
yöntemlerinden uygun (kolay ulaşılabilir) örnekleme
yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri anket
aracılığıyla toplanmıştır. Anketler araştırmacı tarafından
yüz yüze görüşme yöntemiyle bireylere ulaştırılmıştır.
Bireylerin demografik özelliklerini belirlemek için
‘Kişisel Bilgi Formu’nun yanı sıra ‘Küreselleşmeyi
Algılama Ölçeği’ kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS
paket programıyla analiz edilmiştir. Tanımlayıcı
istatistiklerin yanı sıra; dağılımların normallik yapısı
çarpıklık ve basıklık testleri aracılığıyla incelenmiştir.
Normal dağılım analiz sonuçlarına göre verilerin
parametrik testlerle karşılaştırılması kararı alınmıştır.
Daha sonra elde edilen veriler t-testi, One Way Anova
ilişki karşılaştırmalarında ise Pearson Korelasyon
analizlerine tabi tutulmuştur. Çalışmadan elde edilen
bulgular ışığında küreselleşmeyi algılama düzeyi ile
demografik değişkenlerden cinsiyet arasında farklılık
olduğu belirlenmiştir. Küreselleşmeyi algılama düzeyi ile
eğitim seviyesi arasında farklılık tespit edilmiştir. Bu
farkın yüksek lisans eğitimi alanların lehine olduğu
belirlenmiştir. Katılımcıların takip ettiği program ve
gündem değişkenine göre farklılık tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |