Due to the rapid development of information technology, computer games are played widely by every age group since the 1980’s. This study aimed to present the motives for the players who play computer games. In this context, Computer Gaming Motivation Scale developed by Munusturlar and Munusturlar (2018) was applied to 213 undergraduate students attending Bolu Abant Izzet Baysal University and Düzce University. After the factor analysis, the 17-item scale was found to include 3 factors: “entertainment”, “benefit“and “escape”. T-test and One-Way Variance Analysis (ANOVA) were applied to the data. Results show that that as playing time increased, participants’ motivation for entertainment, escaping from the real world and benefit increased.
1980’lerden bu yana bilişim teknolojisinin hızlı gelişimiyle bilgisayar oyunları, her yaş grubu birey tarafından yaygın bir şekilde oynanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, bilgisayar oyunu oynayan oyuncuların motivasyon kaynaklarının ortaya konulmasıdır. Bu kapsamda Munusturlar ve Munusturlar (2018) tarafından geliştirilen Bilgisayar Oyunları Motivasyon Ölçeği, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi ve Düzce Üniversitesi’nde öğrenim gören 213 lisans öğrencisine uygulanmıştır. 17 maddelik ölçek, faktör analizi sonucunda, “haz”, “fayda” ve “kaçış” olarak isimlendirilen 3 faktöre indirgenmiştir. Verilere t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak katılımcıların bilgisayarda oyun oynama süresi arttıkça haz duyma, gerçek dünyadan kaçış ve fayda konusundaki motivasyonlarının yükseldiği saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |