Kısa Bildiri
BibTex RIS Kaynak Göster

SANAL OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASIN EĞİTİMİ VE AKTARILMASINA DAİR BAZI DÜŞÜNCELER

Yıl 2020, PROF. DR. H. FERİHA AKPINARLI ARMAĞAN SAYISI, 72 - 80, 25.12.2020

Öz

Yapmaya çalıştığımız açıklamalar ve vermeye çalıştığımız mesajlar için bilinen bazı konulara değinerek konuya girmek istiyoruz.
Miras, bir kimseye ölen bir yakınından kalan mal mülk, para veya servet, kalıtım yolu ile gelen herhangi bir özellik, bir neslin kendinden sonra gelen nesle bıraktığı şey, veraset mirasta hak sahibi olma hali mirasçılıktır.
Kültür terimleri yaşamın ilgi alanlarını, kavramlaştırma, sınırlama, yapılanma ve düzenlenme biçimleri de dahil denetleyen inanç ve adetler için kullanılır. Somut olmayan kültür ise, somut olan kültürlerin tümünün dışında kalan kültür alanlarını kapsar.
Millî kültürler, milletlere kimlik kazandırır, diğer milletlerle arasındaki farkı belirlemeye yarar. O, tarih boyunca meydana getirilen millete ait maddî ve manevî değerlerin uyumlu bir bütünüdür. Bir toplumu millet yapan ve onun bütünlüğünü sağlayan millî kültürdür.
Türk milli kültürü Türklerin tarihi süreç içerisinde toplumsal yapılarını, dinî, edebî, kültürel, dil, sanat, düşünce ve ahlak özelliklerini içerisine alan geniş kapsayıcı bir kavramdır. Millî kültürler milletlerin uzak maziden taşıyıp, yaşatıp getirdikleri gelenekleri, örf ve adetleri, halk kültürünün bütün maddi ve maddi olmayan verilerini içerir.
Millî kültürde dilin önemli bir konumu vardır. Dil, düşüncenin, ortak düşüncenin aracıdır. Dilini kaybetmiş bir millet millî benliğini, değerini, özünü, daha doğru bir ifade ile her şeyini kaybetmiştir. Düşünmeyen toplumların fikir yürütme gibi bir şansları yoktur.
Millî kültürlerin oluşmasındaki en önemli unsurlardan biri de şüphesiz tarihtir. Tarihin iyi araştırıp öğrenilmesi, millî kültürün geliştirilmesi canlı tutulması, topluma ve gelecek nesillere aktarılması için iyi bir eğitim programına ihtiyaç vardır. Bunun için eğitimde millî kültürün korunması ve geliştirilmesi için iyi bir eğitim verilmelidir.
Özetle, millî kimlikler ve millî kültürleri oluşturan tarihin, dilin, edebiyatın, el sanatlarının, geleneklerin, örf ve adetlerin gerçeğine uygun olarak canlı tutulmalarını yeni nesillere sağlıklı bir biçimde aktarabilmeği gerektirir. Bu hal kültürün miras olarak bırakılması halidir.

Kaynakça

  • Koca, S. (1990). Türk Kültürünün Temelleri. I. İstanbul: Damla Yayınevi.
  • Begiç, H. N. (2017). Türk Keçeçilik Sanatı. Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Ankara: Etkileşim Basın Yayın. Cosmo, N. D. (2002). “Hun İmparatorluğu'nun Kuruluşu ve Yükselişi” H. C. Güzel, K. Çiçek ve S. Koca (Ed.). Türkler Ansiklopedisi. (c. 1. s.709-719. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları Köksal, M.F. (2011). Ahi Evran ve Ahilik. (Yayın No:5). Kırşehir: Kırşehir Valiliği.
  • Mellaart J. (2003). Çatalhöyük Anadolu’da Bir Neolitik Kent. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Yıl 2020, PROF. DR. H. FERİHA AKPINARLI ARMAĞAN SAYISI, 72 - 80, 25.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Koca, S. (1990). Türk Kültürünün Temelleri. I. İstanbul: Damla Yayınevi.
  • Begiç, H. N. (2017). Türk Keçeçilik Sanatı. Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Ankara: Etkileşim Basın Yayın. Cosmo, N. D. (2002). “Hun İmparatorluğu'nun Kuruluşu ve Yükselişi” H. C. Güzel, K. Çiçek ve S. Koca (Ed.). Türkler Ansiklopedisi. (c. 1. s.709-719. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları Köksal, M.F. (2011). Ahi Evran ve Ahilik. (Yayın No:5). Kırşehir: Kırşehir Valiliği.
  • Mellaart J. (2003). Çatalhöyük Anadolu’da Bir Neolitik Kent. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yaşar Kalafat

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 PROF. DR. H. FERİHA AKPINARLI ARMAĞAN SAYISI

Kaynak Göster

APA Kalafat, Y. (2020). SANAL OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASIN EĞİTİMİ VE AKTARILMASINA DAİR BAZI DÜŞÜNCELER. Folklor Akademi Dergisi, 3(4), 72-80.