Bu araştırmanın amacı, kurumsal itibar, iş tatmini ve örgütsel özdeşleşme değişkenlerinin üniversite çalışanları üzerinde farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Araştırmanın ana kütlesini Doğu Anadolu Bölgesi’nde bulunan üniversitelerin akademik ve idari personeli oluşturmaktadır. Çalışma, literatür taramasının yanı sıra, örneklemi oluşturan akademik ve idari personele yönelik alan araştırmasını kapsamaktadır. Araştırma, ana kütle içerisinden rastgele seçilen 883 kişilik örneklem üzerinde analizler yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler üzerinde frekans dağılımları ile T-Testi ve ANOVA analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda kurumsal itibarın bazı alt boyutları itibariyle demografik değişkenlerden yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu ve çalışılan üniversiteye göre anlamlı farklılık oluşturduğu görülmüştür. İş tatminin demografik değişkenlerden; eğitim durumu, cinsiyet ve çalışılan üniversiteye göre anlamlı farklılık oluşturduğu, örgütsel özdeşleşmenin ise yaş gruplarına göre anlamlı farklılık oluşturduğu görülmüştür.
Kurumsal İtibar İş Tatmini Örgütsel Özdeşleşme ve Üniversite
The aim of this study is to determine whether corporate reputation, job satisfaction and organizational identification differ for the university staff. The sample of the study consists of academic and administrative staff of the universities in the East Anatolia Region. Besides literature review, the study contains field research towards academic and administrative staff forming the sample. In the study, we analysed a sample consisting of 883 randomly chosen staff members. On the acquired data, frequency distributions, T-test and ANOVA analysis have been applied. As a result of the research, we have observed that in some dimensions, corporate reputation has shown a significant change according to demographic variables such as age, sex, marital status, education and university. We have also observed that job satisfaction changes significantly in terms of education, sex and university, organizational identification changes significantly in terms of age groups
Corporate Reputation Job satisfaction Organizational Identification University
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 623 |