BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim ve İstihdam Edilebilirlik

Yıl 2014, Sayı: 595, 105 - 118, 01.09.2014

Öz

Bilgi çağı ya da dijital çağ olarak nitelendirdiğimiz son yüzyılda bilinen gerçeklikler kısa sürede eskimekte, bugün doğru olarak bilinen bir bilgi çok kısa bir zaman diliminde güncelliğini kaybetmektedir. Bireyler ve toplumun geleceği, ekonomik kalkınması açısından bu dönemin belki de en önemli özelliği bilginin öğrenilmesi noktasında yenilenme ve güncellenme kavramının ön plana çıkmasıdır. Artık bireylere örgün eğitimde kazandıkları bilgiler yeterli olmamakta, dolayısıyla bireyler yaşamları boyunca değişen parametreler çerçevesinde yeni şeyler öğrenme mecburiyetinde kalmaktadırlar. Tam da bu noktada yaşam boyu eğitim kavramı bilgi çağının en önemli uzantısı haline gelmekte, bireyi yeniliğe açık, günceli takip eden bir yaklaşımla yaşamın değişen koşullarına hazırlamaktadır. Yaşam boyu eğitim konsepti etrafında düzenlenen gerek kişisel gelişim eğitimleri, gerek kurslar, hareketlilik programları bilginin ve bireyin yenilenmesi adına önemli roller üstlenmekte ve istihdama olumlu anlamda katkıda bulunmaktadır. Çalışmanın temel amacı bilgi çağının paradigmatik özelliklerini dikkate almak suretiyle yaşam boyu eğitim kavramı ve istihdama katkılarını kavramsal bir analizle ele almaktır.

Kaynakça

  • AKOLAŞ, D. Arzu; (2004), “Bilişim Sistemleri ve Bilişim
  • Teknolojilerinin Küreselleşme Olgusu ve Girişimcilik Üzerine Yansımaları”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 12, ss. 29-43. BA, Sulin, STALLAERT, Jan ve WINSTON, Abdrew B; (2001)
  • “Optimal Investment in Knowledge Within a Firm Using A Mar- ket Mechanism”, Management Science, Vol 47, No 9, pp. 1203
  • BALAY, Refik; (2004), “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim”
  • Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 34, Sayı 2, ss. 61-82. BOJADJIEVA, Pepka ve PETKOVA, Kristina; (2005), “Towards
  • A New Understanding of Education in The Globalizing Word: Lifelong Learning”, Managerial Law, Volume 47, Number 3 / 4, , pp. 21-28. BORK, Alfred; (2001), “Adult Education, Lifelong Learning and The Future”, Campus Wide Information Systems, Emerald Ar- ticle, Vol 18, Issue 5, pp. 195-203.
  • BURKE, Penny Jane ve JACKSON, Sue; (2007), Reconcep- tualizing Lifelong Learning Feminist Interventions, Routledge
  • Publication, USA, Canada. BÜYÜKDÜVENCİ, Sabri; (1983), “Yaşam Boyu Eğitim Felfesefi
  • Üzerine”, Anakara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Der- gisi, Cilt 16, Sayı 2, ss. 225-242. CUNNINGHAM, Ian; (2006), “A Decleration on Learning: How
  • Do You Respond?”, Development and Learning in Organiza- tions, Emerald Group Publishing Limited, Vol 20, No 6, pp. 18- ERDEMİR, Erkan ve KOÇ, Umut; (2009), “Bilgiyi Yönetmek
  • Mümkün mü? Eleştirel Yönetim Çalışmaları Çerçevesinde Bilgi Yönetimi”, The Journal of Knowledge Economy and Knowl- edge Management, Cilt 4, Sayı 2, ss. 155-166. ERDUT, Zeki; (2007), “Enformel İstihdamın Ekonomik, Sosyal ve Siyasal Etkileri”, Çalışma ve Toplum, 1, ss. 53-82.
  • ERSOY, Aynur; (2009), Yaşam Boyu Öğrenme ve Türkiye’de
  • Halk Kütüphaneleri, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler En- stitüsü Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. EVANS, Norman; (2003), Making Sense of Lifelong Learning
  • Respecting The Needs of All, Routledge Falmer Publication, UK, USA, Canada. FIELD, John; (2006), Life Long Learning and The New Educa- tional Order, Trentham Books Limited Publication, First Pub- lished, USA.
  • FİELD, John ve LEICHESTER, Lal; (2000), Lifelong Learning Education Across The Lifespan, Routledge Falmer Publication, First Published, USA ve Canada. GÜNÜÇ, Selim, ODABAŞI, H. Ferhan ve KUZU, Abdullah; (2012), “Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler”, Gazian- tep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11/2, ss. 309-325.
  • GÜRDAL, Oya; (2004), “Bilgi Ekonomisi ve/veya Yeni Ekonomi’nin Reddettikleri”, Bilgi Dünyası, 5/1, ss. 48-73. HAGER, Paul; (2004), “Lifelong Learning in The Workplace?
  • Challenges and Issues”, Journal of Workplace Learning, Vol , No 1 / 2, pp. 22-32. HERMENS, Jacqueline Kenney Antoine ve CLARKE, Thomas; (2004), “The Political Economy of E-Learning Educational De- velopment: Strategies, Standardization and Scability”, Educa- tion and Training, Emerald Publishing, Volume 46, Issue 6, pp. 379.
  • IŞIĞIÇOK, Özlem; (2011), Günümüz Sosyal Politika Sorunları
  • Sosyal Politika, Editör Yusuf Alper ve Aysen Tokol, Dora Basım Yayın ve Dağıtım, Bursa, s. 80. İNCE, Mehmet ve GÜL, Hasan; (2006), “Bilgi Çağında Rekabe- tin Temel Belirleyicisi: Bireyin Yaratıcılığı”, Selçuk Üniversitesi
  • Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, ss. 220- JACKSON, Sue; (2011), Innovations in Lifelong Learning
  • Critical Perspectives on Diversity, Participation and Vocational Training, Routledge Publication, USA, Canada. KARAGÖL, Erdal Tanas, AKGEYİK, Tekin; (2010), “Türkiye’de
  • İstihdam Durumu: Genel Eğilimler”, SETA Analiz, Sayı 21, ss. 27. KARİP, Emin; (2005), “Küreselleşme ve Lizbon Eğitim 2010
  • Hedefleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, Sayı 42, ss. 195-209. KEVÜK, Süleyman; (2006), “Bilgi Ekonomisi”, Journal of Yaşar University, 1 / 4, ss. 319-350.
  • KOOHANG, Alex, HARMAN Keith ve BRİTZ Johannes; (2008)
  • Knowledge Management: Research and Application, Informing Science Press, USA. LEADER, Gillian; (2003), “Lifelong Learning: Policy and Prac- tice in Further Education”, Education and Training, Volume 45, Number 7, pp. 361-370.
  • MAK, K. T. ve RAMAPRASAD, A; (2003), “Knowledge Supply
  • Network”, The Journal of The Operational Research Society, Vol 54, No 2, Knowledge Management and Intellectual Capital, pp. 175-183. MOK, Magdalena Mo CHing ve CHENG, Yin Cheong; (2001)
  • “A Theory of Self Learning In A Networked Human and IT Envi- ronment: Implications For Educational Reforms”, International Journal of Educational Management, Vol 15, Issue 4, pp. 172- MUKHERJEE, Amit Shankar, LAPRE, Michael A. ve WASSEN- HOVE, Luk N. Van, “Knowledge Driven Quality Improvement”, Management Science, Vol 44, No 11, Part 2, 1998, pp. 35-49.
  • MURAT, Sedat; (2007), Dünden Bugüne İstanbul’un İşgücü ve İstihdam Yapısı, İTO Yayınları, Yayın No 2007:73, İstanbul.
  • NEWTON, Suzanne; (2001), “Mastering Your Career: Linking
  • Workplace Training to Tertiary Students”, New Librarry World, Vol 102, Number 1160, pp. 34-37.
  • O’Donoghue, John ve Maguire, Theresa; (2005), “The Individ- ual Learner, Employability and The Workplace, A Reappraisal of Relationships and Prophecies”, Journal of European Indus- trial Training, Vol 29, No 6, pp. 436-446.
  • OECD Policy Brief (OECD Observer), “Lifelong Learning”; (2004), ss. 1-8.
  • OECD Policy Brief (OECD Observer), “Qualifications and Life- long Learning”; (2007), ss. 1-8.
  • OKTAY, Erkan ve KAYNAK, Selahattin; (2007), “Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinin Bilgi Ekonomisi Girdi ve Çıktı
  • Değişkenleri Arasındaki Kanonik İlişkilerin Araştırılması”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10/2, ss. 440. ÖNAL, İnci; (2010), “Tarihsel Değişim Sürecinde Yaşam Boyu
  • Öğrenme ve Okuryazarlık: Türkiye Deneyimi”, Bilgi Dünyası, /1, ss. 101-121. ÖREN, Kenan; (2011), Sosyal Politika, 1. Basım, Pelikan Yayıncılık, Ankara.
  • PHAN, Huong T., KLEINER, Brian H; (2000), “New Develop- ment in Employment Applications”, Management Research News, Vol 23, Issue 7, pp. 30-34.
  • RODRIGUES, Maria Joao; (2006), “The Lisbon Strategy After
  • The Mid-Term Review: Implications For Innovation and Life Long Learning”, Corporate Governance, Vol 6, No 4, pp. 349- ROLLETT, Herwig; (2003), Knowledge Management Process- es and Technologies, Kluwer Academic Publishers, USA.
  • Sekizinci Beş Yıllı Kalkınma Planı, Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu; (2001), Ankara.
  • SELAMOĞLU, Ahmet; (2002), “Gelişmiş Ülkelerde İstihdam
  • Politikaları, Esneklik Arayışı ve Etkileri”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4/2, ss. 33-63. SORAN, Haluk, AKKOYUNLU, Buket ve KAVAK, Yüksel; (2006), “Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri ve Eğiticilerin Eğitimi
  • Programı: Hacettepe Üniversitesi Örneği”, Hacettepe Üniversi- tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 30, ss. 201-210. ŞİMŞEK, Şerif ve ÇELİK, Adnan; (2011), Yönetim ve Organi- zasyon, 13. Baskı Genişletilmiş, Eğitim Akademi, Konya, 2011.
  • TAN, Chong Leng ve MORRİS, John S; (2005), “Undergradu- ate College Students, Laptop Computers and Lifelong Learn- ing”, The Journal of General Education, Vol 54, No 4, pp. 316
  • TAŞÇI, H. Mehmet ve DARICI, Burak; (2010), “Türkiye’de Eksik
  • İstihdamın Belirleyenleri: HIA ile Bir Mikro Veri Uygulaması”, Maliye Dergisi, Sayı 158, ss. 278-300. TYNJALA, Paivi ve HAKKINEN, Paivi; (2005), “E-Learning At
  • Work: Theoretical Underpinnings and Pedagogical Challeng- es”, The Journal of Workplace Learning, Vol 17, NO 5/6, pp. 336. USHER, Robin ve EDWARDS, Richard; (2007), Lifelong
  • Learning- Signs Discourses, Practices, Lifelong Book Practices , Published by Springer, The Netherlands. Wallace, Maggy; (1999), Lifelong Learning Prep in Action
  • Churchill Livingstone Publication, UK. WALTERS, Shirley; (2008), “Realizing A Lifelong Learning
  • Higher Education Institution”, Edited by Peter Sutherland ve Jim Crowther, Lifelong Learning Concepts and Contexts, Rout- ledge Publication, USA ve Canada, pp. 71-82. YELOĞLU, Hakkı Okan; (2009), “Bilgi Ekonomisi Değişkenlerine
  • Yönelik İlk İzlenimler: Türkiye OECD Ülkeleri Karşılaştırmaları (1995-1999)”, Bilgi Dünyası, 10/2, ss. 245-260.
  • YILDIRIM, Uğur ve ÖNER, Şerif; (2004), “Bilgi Toplumu Süre- cinde Yerel Yönetimlerde Eğitim Bilişim Teknolojisinden Yarar- lanma. Türkiye’de E-Belediye Uygulamaları”, The Turkish On- line Journal of Educational Technology, Volume 3, Issue 1, ss. 60.
  • YÜKSEL, Hasan; (2014), “Yaşam Boyu Eğitim Olgusunun İstihdama Katkısı ve İŞKUR Örneği”, HAK-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, Cilt 3, Sayı 5, 2014, ss. 90-113.
  • ZAİM, Halil; (2006), “Bilgi Şirketlerinde Çalışanların Değişen Vasıf Profili ve Unilever (Türkiye) Örneği”, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Vol 53, No 1, ss. 135-148.
  • ZAİM, Sabahattin; (1997), Çalışma Ekonomisi, Yenilenmiş ve Genişletilmiş 10. Baskı, Filiz Kitabevi, İstanbul.

Basic Paradigms in the Framework of the Information Society Lifelong Learning and Employability

Yıl 2014, Sayı: 595, 105 - 118, 01.09.2014

Öz

In recent century referred as information or digital age, the well-known realities are getting out of date and the data known as correct lose their contemporary value in a short period of time. In regards to the future of individuals as well as the society and their economic developments, perhaps the most significant feature of the period is the fact that innovation and renewing come to the fore on the basis of data learning. From now on, the information learned through formal channels are not adequate for individuals, therefore they are supposed to learn new things perpetually due to the ongoing paradigmatic changes in their lives. At this point, lifelong learning becomes one of the indispensable parts of information age and prepares individuals to the altering concepts of life by means of an approach which lays an emphasis on innovation and renewal. The individual development educations, courses, mobility programs within the framework of lifelong learning take over a great responsibility on renovating knowledge and the individuals themselves and contribute to employment positively. The main objective of the study is to deal with lifelong learning and its contributions to employment from a conceptual analysis perspective by regarding the paradigmatic peculiarities of the information age.

Kaynakça

  • AKOLAŞ, D. Arzu; (2004), “Bilişim Sistemleri ve Bilişim
  • Teknolojilerinin Küreselleşme Olgusu ve Girişimcilik Üzerine Yansımaları”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 12, ss. 29-43. BA, Sulin, STALLAERT, Jan ve WINSTON, Abdrew B; (2001)
  • “Optimal Investment in Knowledge Within a Firm Using A Mar- ket Mechanism”, Management Science, Vol 47, No 9, pp. 1203
  • BALAY, Refik; (2004), “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim”
  • Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 34, Sayı 2, ss. 61-82. BOJADJIEVA, Pepka ve PETKOVA, Kristina; (2005), “Towards
  • A New Understanding of Education in The Globalizing Word: Lifelong Learning”, Managerial Law, Volume 47, Number 3 / 4, , pp. 21-28. BORK, Alfred; (2001), “Adult Education, Lifelong Learning and The Future”, Campus Wide Information Systems, Emerald Ar- ticle, Vol 18, Issue 5, pp. 195-203.
  • BURKE, Penny Jane ve JACKSON, Sue; (2007), Reconcep- tualizing Lifelong Learning Feminist Interventions, Routledge
  • Publication, USA, Canada. BÜYÜKDÜVENCİ, Sabri; (1983), “Yaşam Boyu Eğitim Felfesefi
  • Üzerine”, Anakara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Der- gisi, Cilt 16, Sayı 2, ss. 225-242. CUNNINGHAM, Ian; (2006), “A Decleration on Learning: How
  • Do You Respond?”, Development and Learning in Organiza- tions, Emerald Group Publishing Limited, Vol 20, No 6, pp. 18- ERDEMİR, Erkan ve KOÇ, Umut; (2009), “Bilgiyi Yönetmek
  • Mümkün mü? Eleştirel Yönetim Çalışmaları Çerçevesinde Bilgi Yönetimi”, The Journal of Knowledge Economy and Knowl- edge Management, Cilt 4, Sayı 2, ss. 155-166. ERDUT, Zeki; (2007), “Enformel İstihdamın Ekonomik, Sosyal ve Siyasal Etkileri”, Çalışma ve Toplum, 1, ss. 53-82.
  • ERSOY, Aynur; (2009), Yaşam Boyu Öğrenme ve Türkiye’de
  • Halk Kütüphaneleri, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler En- stitüsü Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. EVANS, Norman; (2003), Making Sense of Lifelong Learning
  • Respecting The Needs of All, Routledge Falmer Publication, UK, USA, Canada. FIELD, John; (2006), Life Long Learning and The New Educa- tional Order, Trentham Books Limited Publication, First Pub- lished, USA.
  • FİELD, John ve LEICHESTER, Lal; (2000), Lifelong Learning Education Across The Lifespan, Routledge Falmer Publication, First Published, USA ve Canada. GÜNÜÇ, Selim, ODABAŞI, H. Ferhan ve KUZU, Abdullah; (2012), “Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler”, Gazian- tep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11/2, ss. 309-325.
  • GÜRDAL, Oya; (2004), “Bilgi Ekonomisi ve/veya Yeni Ekonomi’nin Reddettikleri”, Bilgi Dünyası, 5/1, ss. 48-73. HAGER, Paul; (2004), “Lifelong Learning in The Workplace?
  • Challenges and Issues”, Journal of Workplace Learning, Vol , No 1 / 2, pp. 22-32. HERMENS, Jacqueline Kenney Antoine ve CLARKE, Thomas; (2004), “The Political Economy of E-Learning Educational De- velopment: Strategies, Standardization and Scability”, Educa- tion and Training, Emerald Publishing, Volume 46, Issue 6, pp. 379.
  • IŞIĞIÇOK, Özlem; (2011), Günümüz Sosyal Politika Sorunları
  • Sosyal Politika, Editör Yusuf Alper ve Aysen Tokol, Dora Basım Yayın ve Dağıtım, Bursa, s. 80. İNCE, Mehmet ve GÜL, Hasan; (2006), “Bilgi Çağında Rekabe- tin Temel Belirleyicisi: Bireyin Yaratıcılığı”, Selçuk Üniversitesi
  • Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, ss. 220- JACKSON, Sue; (2011), Innovations in Lifelong Learning
  • Critical Perspectives on Diversity, Participation and Vocational Training, Routledge Publication, USA, Canada. KARAGÖL, Erdal Tanas, AKGEYİK, Tekin; (2010), “Türkiye’de
  • İstihdam Durumu: Genel Eğilimler”, SETA Analiz, Sayı 21, ss. 27. KARİP, Emin; (2005), “Küreselleşme ve Lizbon Eğitim 2010
  • Hedefleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, Sayı 42, ss. 195-209. KEVÜK, Süleyman; (2006), “Bilgi Ekonomisi”, Journal of Yaşar University, 1 / 4, ss. 319-350.
  • KOOHANG, Alex, HARMAN Keith ve BRİTZ Johannes; (2008)
  • Knowledge Management: Research and Application, Informing Science Press, USA. LEADER, Gillian; (2003), “Lifelong Learning: Policy and Prac- tice in Further Education”, Education and Training, Volume 45, Number 7, pp. 361-370.
  • MAK, K. T. ve RAMAPRASAD, A; (2003), “Knowledge Supply
  • Network”, The Journal of The Operational Research Society, Vol 54, No 2, Knowledge Management and Intellectual Capital, pp. 175-183. MOK, Magdalena Mo CHing ve CHENG, Yin Cheong; (2001)
  • “A Theory of Self Learning In A Networked Human and IT Envi- ronment: Implications For Educational Reforms”, International Journal of Educational Management, Vol 15, Issue 4, pp. 172- MUKHERJEE, Amit Shankar, LAPRE, Michael A. ve WASSEN- HOVE, Luk N. Van, “Knowledge Driven Quality Improvement”, Management Science, Vol 44, No 11, Part 2, 1998, pp. 35-49.
  • MURAT, Sedat; (2007), Dünden Bugüne İstanbul’un İşgücü ve İstihdam Yapısı, İTO Yayınları, Yayın No 2007:73, İstanbul.
  • NEWTON, Suzanne; (2001), “Mastering Your Career: Linking
  • Workplace Training to Tertiary Students”, New Librarry World, Vol 102, Number 1160, pp. 34-37.
  • O’Donoghue, John ve Maguire, Theresa; (2005), “The Individ- ual Learner, Employability and The Workplace, A Reappraisal of Relationships and Prophecies”, Journal of European Indus- trial Training, Vol 29, No 6, pp. 436-446.
  • OECD Policy Brief (OECD Observer), “Lifelong Learning”; (2004), ss. 1-8.
  • OECD Policy Brief (OECD Observer), “Qualifications and Life- long Learning”; (2007), ss. 1-8.
  • OKTAY, Erkan ve KAYNAK, Selahattin; (2007), “Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinin Bilgi Ekonomisi Girdi ve Çıktı
  • Değişkenleri Arasındaki Kanonik İlişkilerin Araştırılması”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10/2, ss. 440. ÖNAL, İnci; (2010), “Tarihsel Değişim Sürecinde Yaşam Boyu
  • Öğrenme ve Okuryazarlık: Türkiye Deneyimi”, Bilgi Dünyası, /1, ss. 101-121. ÖREN, Kenan; (2011), Sosyal Politika, 1. Basım, Pelikan Yayıncılık, Ankara.
  • PHAN, Huong T., KLEINER, Brian H; (2000), “New Develop- ment in Employment Applications”, Management Research News, Vol 23, Issue 7, pp. 30-34.
  • RODRIGUES, Maria Joao; (2006), “The Lisbon Strategy After
  • The Mid-Term Review: Implications For Innovation and Life Long Learning”, Corporate Governance, Vol 6, No 4, pp. 349- ROLLETT, Herwig; (2003), Knowledge Management Process- es and Technologies, Kluwer Academic Publishers, USA.
  • Sekizinci Beş Yıllı Kalkınma Planı, Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu; (2001), Ankara.
  • SELAMOĞLU, Ahmet; (2002), “Gelişmiş Ülkelerde İstihdam
  • Politikaları, Esneklik Arayışı ve Etkileri”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4/2, ss. 33-63. SORAN, Haluk, AKKOYUNLU, Buket ve KAVAK, Yüksel; (2006), “Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri ve Eğiticilerin Eğitimi
  • Programı: Hacettepe Üniversitesi Örneği”, Hacettepe Üniversi- tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 30, ss. 201-210. ŞİMŞEK, Şerif ve ÇELİK, Adnan; (2011), Yönetim ve Organi- zasyon, 13. Baskı Genişletilmiş, Eğitim Akademi, Konya, 2011.
  • TAN, Chong Leng ve MORRİS, John S; (2005), “Undergradu- ate College Students, Laptop Computers and Lifelong Learn- ing”, The Journal of General Education, Vol 54, No 4, pp. 316
  • TAŞÇI, H. Mehmet ve DARICI, Burak; (2010), “Türkiye’de Eksik
  • İstihdamın Belirleyenleri: HIA ile Bir Mikro Veri Uygulaması”, Maliye Dergisi, Sayı 158, ss. 278-300. TYNJALA, Paivi ve HAKKINEN, Paivi; (2005), “E-Learning At
  • Work: Theoretical Underpinnings and Pedagogical Challeng- es”, The Journal of Workplace Learning, Vol 17, NO 5/6, pp. 336. USHER, Robin ve EDWARDS, Richard; (2007), Lifelong
  • Learning- Signs Discourses, Practices, Lifelong Book Practices , Published by Springer, The Netherlands. Wallace, Maggy; (1999), Lifelong Learning Prep in Action
  • Churchill Livingstone Publication, UK. WALTERS, Shirley; (2008), “Realizing A Lifelong Learning
  • Higher Education Institution”, Edited by Peter Sutherland ve Jim Crowther, Lifelong Learning Concepts and Contexts, Rout- ledge Publication, USA ve Canada, pp. 71-82. YELOĞLU, Hakkı Okan; (2009), “Bilgi Ekonomisi Değişkenlerine
  • Yönelik İlk İzlenimler: Türkiye OECD Ülkeleri Karşılaştırmaları (1995-1999)”, Bilgi Dünyası, 10/2, ss. 245-260.
  • YILDIRIM, Uğur ve ÖNER, Şerif; (2004), “Bilgi Toplumu Süre- cinde Yerel Yönetimlerde Eğitim Bilişim Teknolojisinden Yarar- lanma. Türkiye’de E-Belediye Uygulamaları”, The Turkish On- line Journal of Educational Technology, Volume 3, Issue 1, ss. 60.
  • YÜKSEL, Hasan; (2014), “Yaşam Boyu Eğitim Olgusunun İstihdama Katkısı ve İŞKUR Örneği”, HAK-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, Cilt 3, Sayı 5, 2014, ss. 90-113.
  • ZAİM, Halil; (2006), “Bilgi Şirketlerinde Çalışanların Değişen Vasıf Profili ve Unilever (Türkiye) Örneği”, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Vol 53, No 1, ss. 135-148.
  • ZAİM, Sabahattin; (1997), Çalışma Ekonomisi, Yenilenmiş ve Genişletilmiş 10. Baskı, Filiz Kitabevi, İstanbul.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hasan Yüksel

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 595

Kaynak Göster

APA Yüksel, H. (2014). Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim ve İstihdam Edilebilirlik. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar(595), 105-118.
AMA Yüksel H. Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim ve İstihdam Edilebilirlik. FPEYD. Eylül 2014;(595):105-118.
Chicago Yüksel, Hasan. “Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim Ve İstihdam Edilebilirlik”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 595 (Eylül 2014): 105-18.
EndNote Yüksel H (01 Eylül 2014) Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim ve İstihdam Edilebilirlik. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 595 105–118.
IEEE H. Yüksel, “Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim ve İstihdam Edilebilirlik”, FPEYD, sy. 595, ss. 105–118, Eylül 2014.
ISNAD Yüksel, Hasan. “Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim Ve İstihdam Edilebilirlik”. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 595 (Eylül 2014), 105-118.
JAMA Yüksel H. Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim ve İstihdam Edilebilirlik. FPEYD. 2014;:105–118.
MLA Yüksel, Hasan. “Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim Ve İstihdam Edilebilirlik”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 595, 2014, ss. 105-18.
Vancouver Yüksel H. Bilgi Toplumunun Temel Paradigmaları Çerçevesinde Yaşam Boyu Eğitim ve İstihdam Edilebilirlik. FPEYD. 2014(595):105-18.