Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on the Future Expectations of the Call Center Services Department Students: Selçuk University Sample

Yıl 2018, Sayı: 11 - Bahar, 151 - 164, 27.06.2018
https://doi.org/10.16947/fsmia.437716

Öz

This study aims to measure the future expectations of the students who are studying

in daytime and evening education in Selcuk University Social Sciences Vocational High

School, Call Center Services Department. In the first part of the questionnaire used in the

survey, questions that measure demographic characteristics are included. In these condpart,

Tuncer (2011) has questions that measure the future expectation levels of students,

consisting of 14 questions which are the result of the literature search. The data of the

research was be analyzed in SPSS 24 statistical program and interpreted within the frame

work of determined hypotheses. In the results of working; There were no significant differences

in terms of sex, class, teaching status, graduation grade. It was also found that the

family with the least family had the least expectant group, the students living in the small

residential areas had a higher expectation than the students living in the big residential

areas. As the number of siblings of students increases, expectations of future increases in

general are again found to be statistically significant findings.

Kaynakça

  • Adler, A., İnsan Tabiatını Tanıma, çev. Ayda Yörükan, Ankara, Türkiye İşBankası Yayınları, 1994.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, Sayı: 11 - Bahar, 151 - 164, 27.06.2018
https://doi.org/10.16947/fsmia.437716

Öz

Bu çalışma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu, Çağrı Merkezi
Hizmetleri Bölümü, örgün ve ikinci öğretimde öğrenim gören öğrencilerin gelecek
beklentilerini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında kullanılan anketin ilk bölümünde
demografik özellikleri ölçen sorular yer almaktadır. İkinci bölümde ise Tuncer
(2011)’in literatür taraması sonucu oluşturduğu 14 sorudan oluşan, öğrencilerin gelecek
beklenti düzeylerini ölçen sorular bulunmaktadır. Araştırma verileri SPSS 24 istatistik
programında analiz edilip, belirlenen hipotezler çerçevesinde yorumlanmıştır. Çalışma
sonucunda; cinsiyete, sınıfa, öğretim durumuna, mezun olunan liseye göre anlamlı farklılık
görülmemiştir. Ayrıca ailesi en az gelire sahip grubun en az beklentiye sahip grup
olduğu, küçük yerleşim alanlarında yaşayan öğrencilerin, büyük yerleşim alanlarında
yaşayan öğrencilere göre gelecekten beklentilerinin daha yüksek olduğu bulgulanmış-
tır. Öğrencilerin kardeş sayıları arttıkça genel olarak gelecek beklentilerinin arttığı yine
çalışma sonucu elde edilen istatistiki bulgular arasındadır.

Kaynakça

  • Adler, A., İnsan Tabiatını Tanıma, çev. Ayda Yörükan, Ankara, Türkiye İşBankası Yayınları, 1994.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırmalar ve İncelemeler
Yazarlar

İlknur Çevik Tekin

Tahir Akgemci

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2018
Kabul Tarihi 27 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 11 - Bahar

Kaynak Göster

APA Çevik Tekin, İ., & Akgemci, T. (2018). Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Örneği. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi(11), 151-164. https://doi.org/10.16947/fsmia.437716
AMA Çevik Tekin İ, Akgemci T. Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Örneği. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. Haziran 2018;(11):151-164. doi:10.16947/fsmia.437716
Chicago Çevik Tekin, İlknur, ve Tahir Akgemci. “Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Örneği”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 11 (Haziran 2018): 151-64. https://doi.org/10.16947/fsmia.437716.
EndNote Çevik Tekin İ, Akgemci T (01 Haziran 2018) Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Örneği. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 11 151–164.
IEEE İ. Çevik Tekin ve T. Akgemci, “Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Örneği”, FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 11, ss. 151–164, Haziran 2018, doi: 10.16947/fsmia.437716.
ISNAD Çevik Tekin, İlknur - Akgemci, Tahir. “Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Örneği”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 11 (Haziran 2018), 151-164. https://doi.org/10.16947/fsmia.437716.
JAMA Çevik Tekin İ, Akgemci T. Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Örneği. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018;:151–164.
MLA Çevik Tekin, İlknur ve Tahir Akgemci. “Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Örneği”. FSM İlmi Araştırmalar İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, sy. 11, 2018, ss. 151-64, doi:10.16947/fsmia.437716.
Vancouver Çevik Tekin İ, Akgemci T. Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Selçuk Üniversitesi Örneği. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018(11):151-64.