DİZEL MOTORLARINDA TERMAL BARİYER KAPLAMANIN EGZOZ EMİSYONLARINA ETKİSİ
Yıl 2004,
Cilt: 3 Sayı: 1, 48 - 51, 28.11.2004
Hanbey Hazar
,
Cengiz Öner
Öz
Bu çalışmada, bir dizel motorunun
silindir yüzeyi, katodik Ark PVD (fiziksel buhar çökertme) yöntemi kullanılarak
seramik bir malzeme (CrN) ile kaplanmıştır. Deneysel çalışma için seçilen motor
kaplanmış ve normal motor olarak çeşitli yüklerde 200 saat çalıştırılarak test
edilmiştir. Normal motora göre seramik kaplanmış motorda egzoz gazı
sıcaklığında 48 oC’ ye kadar olan artışın yanmayı iyileştirdiği
egzoz emisyon sonuçlarından anlaşılmıştır.
Kaynakça
- 1. Keck, J.,1982, Turbulent Flame Structure and Speed in SI Engines, Nineteenth Symposium on Combustion/The Combustion İnstıtute, 1466.
- 2. Büyükkaya, E., Yaşar, H., Çelik, V., ve Ekmekçi, İ., 1997, Termal Bariyer Kaplamanın Turbodoldurmalı Bir Dizel Motorunun Egzoz Emisyonlarına Etkileri, 469-481.
- 3. Hocking, M. G., 1989, Metallic and Ceramic Coating, Production High Temperature Properties and Appllication, 269-274.
- 4. Hejwowski, T., and Weronski, 2002, The Effect of Thermal Barrier Coatings on Diesel Engine Performance , Vacuum, No. 65, 427-432.
- 5. Sudhakar, V., 1984, Performance Analysis of Adiabatic Engine, SAE International Congress and Exposition, 54.
- 6. Heywood, J., 1988, Internal Combustion Engine Fundamentals, Sloan Automotive Laboratory Massahusettes Institu of Technology.
- 7. Blumberg, P. N., ve Fort, E. F., 1982, Performance and Durability of a Turbocharged
Diesel Fueled With Cotton Seed Oil Blends, ASAE.
- 8. Borat, O., Balcı, M., ve Sürmen, A., 1994, İçten Yanmalı Motorlar, Cilt 1, Tek. Eğit. Vak. Yay.
- 9. Miyairi, Y., Matsuhisa., T., and Ozawq, T., 1989, Selective Heat Insulation of Combustion Chamber Wall for a DI Diesel Engine With Manolithic Ceramics, SAE Paper, 89.