Bilginin hızla arttığı, daha kısa zamanda daha fazla
bilgiye ulaşma zorunluluğunun bulunduğu günümüz eği-tim ortamlarında internet
kullanımı zorunlu hale gelmiştir. Eğitimin başarısında öğretmenler sistemin en
temel unsuru olarak görülmektedir. Öğretimin niteliğinin arttırılması ile
öğretmenlerin mesleki açıdan kendi-lerini geliştirmeleri arasında doğru orantı
olduğu bilinen bir gerçektir. İnternet, öğretmenlerin mesleki geli-şimlerine
katkı sağlayan, en yeni bilgilere, en kısa zamanda ulaşmalarını kolaylaştıran
oldukça önemli bir araçtır. Bu çalışmayla öğretmenlerin internet kullanmaya
yönelik tutumlarının meslekî gelişimleri üzerindeki etkisi belirlenmeye
çalışılmıştır. Bu amaçla araştırmacılar tarafından geliştirilen anket Elazığ
ili merkezindeki 12 ortaöğretim kurumunda uygulanmıştır. Verilerin analizinde
öğretmenlerin internet kullanmaya yönelik tutumları arasında cinsiyet, branş,
kıdem ve düzenli olarak gazete okuma alışkanlığı değişkenlerine göre anlamlı
bir fark olup olmadığı belirlenmeye çalışılmış; ayrıca, internet kullanan
öğretmenlerin meslekî geli-şimleri, kişisel gelişimleri, dersi sunma
becerileri, öğrencilere örnek davranış modeli oluşturabilmeleri açısından
kendilerini yeterli bulup bulmadıkları ve okulun eğitim seviyesi ile okul
kaynaklarını yeterli bulup bulmadıkları incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 1 |