Teknik Eğitim Fakülteleri (TEF),
temelde mesleki ve teknik ortaöğretime öğretmen yetiştirme amacını yerine
getirmek üzerine kurulmuş ve bu amacı, uzun yıllar yerine getirmiştir. TEF,
gerek öğrenci kaynağı gerekse istihdam alanı olarak uzun yıllar meslek
liselerine bağımlı kalmıştır. Ancak, çeşitli nedenlerden dolayı bu öğretim
kademesinde meydana gelen talep daralması, çok kısa bir zaman zarfında TEF’nin
de önünü tıkamış görünmektedir. Bu gün yapılması gereken, TEF için şimdiye
kadar yapılanların doğru olup olmadığının sorgulanması ve doğru olanın ne
olduğunun belirlenmesidir. Son yıllarda sayıları giderek artmasına rağmen,
mezunlarının çok az bir kısmının MEB tarafından istihdam edilmesi ve piyasada
iş bulmada önemli sorunlarla karşılaşmaları, TEF’in amaç, program, öğretim
elemanı niteliği vb. bakımından önemli sorunlarla yüklü olduğunu
göstermektedir. Bu sorunlar; öğretim
elemanlarının bir çoğunun öğretmenlik formasyonun bulunmaması, uzmanlık
alanları dikkate alındığında özellikle atölye ve laboratuarlarda yetersiz kalmaları,
teknolojiyi takip etmekte ve uygulamakta yetersiz kalmaları ve eğitim-öğretim
faaliyetlerini sürdürmekle görevli olan öğretim elemanı sayısının yetersizliği
şeklinde sıralanabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 |