Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNGİLİZCE HAZIRLIK EĞİTİMİ ALAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (Gaziantep Üniversitesi Örneği)

Yıl 2009, Cilt: 7 Sayı: 2, 18 - 22, 31.03.2009

Öz




Gaziantep
Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Tıp Fakültesi ve Turizm Meslek Yüksekokulu
öğrencilerinin lisans eğitimine başlamadan önce genel İngilizce becerilerine
sahip olmaları gerekmektedir. Özellikle Mü-hendislik Fakültesi öğrencilerine
verilen eğitimin İngilizce olması bu bölümlere kayıt yaptıran öğrencilerin
hazırlık eğitimi almalarını gerektirmektedir. 2007/2008 Öğretim yılında Mühendislik
Fakültesinde dört bö-lüm için ikinci öğretim programı başlatılmıştır. İkinci
öğretim bölümlerine kayıt yaptıran 234 öğrenci “YDYO” İngilizce hazırlık
sınıfında öğrenime başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, Gaziantep Üniversitesi
YDYO’da ilk defa uygulanan ikinci öğretim hazırlık sınıfı programında öğrenim
gören öğrencilerin hazırlık sınıfı ikinci öğretim programına karşı tutumlarını
ve bu program dahilinde karşılaştıkları sorunları ortaya çıkartmaktır.  Bu amaçla 30 kişilik bir öğrenci gurubuyla
yapılan görüşmeler sonunda Hazırlık
sınıfı ikinci öğretim programı öğrenci sorunları
anketi oluşturulmuştur.
Hazırlanan bu anket tüm ikinci öğretim öğren-cilerine uygulanarak elde edilen
veriler istatistiki olarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar, hazırlık sınıfı
ikinci öğretim öğrencilerinin ikinci öğretim derslerine, dersi veren öğretim
elemanına ve üniversitenin sağladığı sosyal ve kültürel faaliyetlere karşı
tutumlarını ortaya koymuştur. Elde edilen bulgular ışığında, derslerin akşam
saatlerinde olmasından dolayı; öğrenciler dil becerileri edinimlerinin olumsuz
yönde etkilediğini dü-şünmektedir; konsantrasyon ve motivasyon sorunu
yaşamaktadırlar; ulaşım ve sosyal etkinliklere katılımla ilgili sorunlar
yaşamaktadırlar. Bunların yanı sıra; öğrenciler derslerin üç farklı öğretim
elemanı tarafından verilmesinin başarılarını olumsuz yönde etkilediğini
düşünmektedirler.




Kaynakça

  • 1. Akkoyunlu, B. (1996). “Öğrencilerin Bilgisayara Karşı Tutumları”, Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt: 20, Nisan, s. 100.
  • 2. Chambers, G. N. (1999). Motivating Language Learners. Clevedon: Multilingual Matters Ltd.
  • 3. Fidan, N. (1986). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: Kadıoğ-lu Matbaası.
  • 4. Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • 5. Kağıtçıbaşı, Ç:.(1976). İnsan ve İnsanlar, Anka-ra, Sevinç Mat.
  • 6. McDonough, S. H. (1986). Psychology in Foreign LanguageTeaching. London:Unwin Ltd.
  • 7. Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM yayınları.
  • 8. Pehlivan, H.. (1994). “Egitim Bilimleri Öğrenci-lerinin Öğrenim Gördükleri Bölüme Yönelik Tu-tumları”, Hacettepe Üniv., Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, s. 49 – 53.
  • 9. Pehlivan, H. (1996). Öğrenme ve Öğretmeyi Etkileyen Temel Etmenler. Çağdaş Eğitim, 221, Mayıs 1996, 38-39.
  • 10. Selçuk, Ziya (2000). Gelişim ve Öğrenme, No-bel Yayın Dağıtım, Ankara
  • 11. Wolters, C.A., & Rosenthal, H. (2000). The relation between students' motivational beliefs and their use of motivational regulation strategies. International Journal of Educational Research, 33, 7-8 , 801-820.
  • 12. Willams, M. and Burden, R. L. (1997). Psychology for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
  • 13. Wittrock, Merlin, C. (1986). Students Thought Processes. Handbook of Research on Teaching: Third Edition. New York: Mac-million.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birsen Bağçeci

Emrah Cinkara

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bağçeci, B., & Cinkara, E. (2009). İNGİLİZCE HAZIRLIK EĞİTİMİ ALAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (Gaziantep Üniversitesi Örneği). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 7(2), 18-22.
AMA Bağçeci B, Cinkara E. İNGİLİZCE HAZIRLIK EĞİTİMİ ALAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (Gaziantep Üniversitesi Örneği). (DAD). Mart 2009;7(2):18-22.
Chicago Bağçeci, Birsen, ve Emrah Cinkara. “İNGİLİZCE HAZIRLIK EĞİTİMİ ALAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (Gaziantep Üniversitesi Örneği)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 7, sy. 2 (Mart 2009): 18-22.
EndNote Bağçeci B, Cinkara E (01 Mart 2009) İNGİLİZCE HAZIRLIK EĞİTİMİ ALAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (Gaziantep Üniversitesi Örneği). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 7 2 18–22.
IEEE B. Bağçeci ve E. Cinkara, “İNGİLİZCE HAZIRLIK EĞİTİMİ ALAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (Gaziantep Üniversitesi Örneği)”, (DAD), c. 7, sy. 2, ss. 18–22, 2009.
ISNAD Bağçeci, Birsen - Cinkara, Emrah. “İNGİLİZCE HAZIRLIK EĞİTİMİ ALAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (Gaziantep Üniversitesi Örneği)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 7/2 (Mart 2009), 18-22.
JAMA Bağçeci B, Cinkara E. İNGİLİZCE HAZIRLIK EĞİTİMİ ALAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (Gaziantep Üniversitesi Örneği). (DAD). 2009;7:18–22.
MLA Bağçeci, Birsen ve Emrah Cinkara. “İNGİLİZCE HAZIRLIK EĞİTİMİ ALAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (Gaziantep Üniversitesi Örneği)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 7, sy. 2, 2009, ss. 18-22.
Vancouver Bağçeci B, Cinkara E. İNGİLİZCE HAZIRLIK EĞİTİMİ ALAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER (Gaziantep Üniversitesi Örneği). (DAD). 2009;7(2):18-22.